28 juli 2006

Simon says - Berns ikväll


Valet ikväll är så enkelt. Först trodde jag som alla andra att det var ett showcase med en låt, promocrap helt enkelt - även om jag hade stått där ändå. Men när 1990-talets snabbast lysande hiphopartist äntrar scenen på Berns så blir det ett fullset på en timme.

Pharoahe Monch är tillbaka efter Internal Affairs (1999) och albumet Desire kommer senare i år. Det har fördröjts något helt enormt av tusen anledningar, nu senast över vem som skulle få ge ut den.

Om soundet på nya säger han:

"...it's very soulful, very gospel, a fresh, new sound for me."

Det är med stor glädje jag ser fram emot kvällens spelning. Bara att tacka Tom eller whoever som plockat dit honom. Hoppas på en repris på Lydmarspelningen förra året, eller om det var 2004.

Senaste (nya) jag hörde med Pharoahe var efter J Dillas död. Lyssna. nu.

Ses där. Midnatt går han på. Mer än en timme kör han, enligt uppgift.

Dagens kommentar på msn:
"I don´t promote violence, I just encourage it."

5 Kommentar/-er:

skrev Blogger Tjallamalla XXX:

Det gör ont i ett ungt hjärta att jag inte kan se Pharoahe ikväll. Ha så kul. Inte ett dugg avis.

Din "dagens kommentar" kan man f ö hitta i Eminems Bad Influence. Den rekommenderas.

28 juli, 2006 16:51  
skrev Blogger maggie may:

Jassåru Slätt darling då var vi där samtidigt igår då... Fast sedan susade jag snabbt över till Lilla naturligtvis. Kunde inte låta bli. Och det är Fukke som håller i konserterna på Berns nu har jag för mig. Heja Fukke.

28 juli, 2006 18:15  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Hell yeah för Fukke! Världens sötaste snällaste Tom ska dock ha übertacket för att släppa hela vårt possé förbi kön som kändes som gamla Berns. GAMLA BERNS! Åh, saknar det.

31 juli, 2006 15:18  
skrev Anonymous gustav:

Yeah!
Hail Tom (och Fukke med för den delen)!

/g

01 augusti, 2006 02:43  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Mags: Är vi båda för fulla för att hitta varandra i lilla nu för tiden? Herregud, hur kan man inte ramla in i varandra på LILLA? Jag måste kolla mina levervärden tror jag, eller jag tror jag fortsätter gå på tanken att så länge "gubbstrutten" har klartecken från sin läkare behöver inte jag heller oroa mig... Man undrar ju bara, VEM behöver oroa sig om inte vi behöver?

gustav: Ja. Det är helt galet skönt. Märklig stämning dock på Monch. Folk längst fram störde sig på att vi röjde. Eh, gå hem.

02 augusti, 2006 11:10  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg