24 juli 2006

Jaha, bloggträsket here we go!

Jag var rädd för det här. Det är detta som är bloggandets baksida, utmaningar. Jag är rent generellt alldeles för ärlig när det gäller sådana här saker, men det var rätt oskyldigt så varför inte. Kram på fenomenala Zaida, som knappt hann åka innan hon kom hem igen.

4 arbeten jag haft i mitt liv:
1. Fabriksarbetare
2. Simlärare
3. Vårdbiträde
4. Journalist

4 filmer jag kan se om och om igen:
1. The Godfather (kan se inledningen tusen gånger i rad och förstå redan där att det kommer ta mycket lång tid innan någon slår Coppola på dramaturgi.)
2. 18 with a bullet
3. Bound by honour
4. Gone in 60 seconds (Ja, men inte bara för att Angelina Jolie borde vara blond, typ jämt.

4 städer jag har bott i:
1. Värnamo
2. Göteborg
3. Malmö
4. Stockholm

4 teveserier jag gärna ser:
Nja, följer men ligger de i tablån när jag inte har annat för mig så...

1. South Park
2. Dark Angel
3. Buffy the vampire slayer
4. Family Guy

4 ställen jag vill åka till:
1. Tibet
2. Vietnam
3. New York
4. Bagdad

4 webbsidor jag besöker dagligen:
1. NY Times
2. The Guardian
3. Expressen
4. Aftonbladet

4 favoriträtter:
1. Bajenburgaren på Södermalm (med bea!)
2. Carmens hamburgertallrik
3. Typ allt från Cajsa Warg
4. Min wicked köttfärssås (som inte rekommenderas av någon läkare p.g.a. viss fetthalt.)

4 ställen där jag stortrivs:
1. Söderstadion
2. Långholmens klippor
3. Fjäderholmarna
4. Överallt med vänner

4 vänner som jag tror kommer att svara:
1. Mrs. Gonzo
2. Knugen av kransen
3. Maggie May
4. Sakine

2 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

Okej, Slätt. Tar tillbaka allt. Såg just din lista över "4 filmer jag kan se om och om igen." Såg att på första hade du Gudfadern. Jag hade ändå någonstans under hela den här korta men intensiva perioden då jag observerade din blogg tagit dig på allvar. En obehaglig person med liberal pöbelmentalitet och därför en person att hålla ögonen på. Men med allvar. Så ser man att du har Gudfadern som favoritfilm! Och då förstår man ju att du bara är en... en nolla. Av alla konventionella, töntiga, banala titlar har du valt att sätta Gudfadern överst. En skoningslös inblick i det liberala intellektets nullitet. Du kommer inte höra av mig mer. Du är irrelevant.

24 juni, 2008 19:02  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Tack där

Till nästa gång kan du ta och lära dig att läsa tycker jag till att börja med. Det handlar inte om mina favoritfilmer utan filmer jag kan se om och om igen. Precis som jag skriver så har Gudfadern ett filmmässigt magiskt intro till filmen. Det är det jag kan se om och om igen för ljussättning och kameraåkning.

25 juni, 2008 04:11  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg