15 juni 2007

Eurodiscon skrämmer mig

Stockholm har under senaste året blivit med Eurodiscoklubb. De som går dit var inte med när det begav sig, de är alla 17 år och uppvuxna med indiepopen. Nu i någon form av postironisk ålder så skakar de skiten ur sig själva till Eurodiscon. Det skrämmer mig.

2 Unlimited som var en sån där duo slog igenom med No Limits. Där i videon stod de i lack och läder, i ett gigantiskt flipperspel. Jupp, en abnorm skapelse i form av ett flipperspel stod de och viftade med armarna, gjorde luftsparkar som Paolo Roberto en gång i tiden. När hon sjunger No no no no no no no no there´s no limit står killen och viftar mot kameran med sitt pekfinger.

Eller "rappen":
Hard to the core
I feel the floor
When I´m on stage
You ask for more
I´m on the ass
I know the less
I work real hard
to collect the cash

Allt det gör han i en läderväst. Detta är 2007 i Stockholm. Jag är mörkrädd och tror vi måste göra något åt det här.

2 Kommentar/-er:

skrev Blogger Eric Goesta Rosén:

Men det fanns ju godbitar också, tänker mest på Whigfields "Saturday Night" men också på "Don't forget the Omen" med någon jag glömt.

Såg för övrigt Snap! live på en svennegrabbklubb i Uppsala för sisådär sex år sedan, när eurodiscon varken var fräsch eller minsta lilla retro. Det var, ja, intressant, får man väl säga.

15 juni, 2007 16:11  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Jag skulle vilja säga att det finns mängder med klassiker från den tiden, men jag måste nog ha ett årtionde till i distans till den eran innan jag känner att det går att lyssna till på riktigt liksom.

Kommer förbi dig senare inatt hoppas jag om jag bara kommer in för vakterna. Vi har fest här på strix idag så jag blir nog ricko full tills midnatt.

15 juni, 2007 16:16  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg