15 juni 2007

Fem snabba till Hammarby

Hej Hammarby,

Vi var förvisso bara 4 444 personer som behövde se eländet igår, men jag undrar lite hur ni tänker ibland. Jag har därför ett par korta frågor som jag skulle vilja ha svar på.

1. Tar ni svenska cupen på allvar? Vi var fyra matcher från Europaspel, något som inte syntes på plan från 67:e minuten och framåt.

2. Gick det ut någon form av order i 67:e minuten om att nu dödar vi matchen och spelar på vår ledning? Har ni koll på hur värdelösa Hammarby är på att försöka spela destruktivt på poäng och resultat? Det slutar alltid i fullständigt haveri när tränare gett sådana order tidigare.

3. I samband med träningsmatchen i vintras så gjorde Norrköping två mål på fasta situationer. Ni var således inte oförberedda på att det var där de skulle få sina chanser. Hur kommer det sig då att man får göra ytterligare två mål utan större ansträngning på just fasta situationer?

4. Charlie Davies. Som jag vill den här killen allt gott men nu börjar man fundera på om vi ska byta Sulan mot Charlie. Är det bara en frustrerad pöbel som ser hans hemska första touch? Kan någon säga mig när hans juniordribblingar fungerat? Speed det har han, men i min bok finns det andra sporter för de som kan springa snabbt. Vill Hammarby mena att allt handlar om den mentala biten, eller kan vi erkänna att vi kanske lade ut lite för mycket pengar på en talang och att vi alla lagt för mycket ansvar på honom? Jag tror också han blir bra med tiden men startelvan är han långt ifrån för tillfället. Vi kommer fortsätta stötta varje spelare som beträder Söderstadions gräs, vi vänder ingen Hammarbyspelare ryggen under matcherna.

5. Målvaktsspelet. Var börjar vi? Jag är rädd för att ni nu sitter och snackar med Mattias Asper. Han ska verkligen inte sätta sin fot i Hammarby. Erland håller inte måttet, om vi ser till hans agerande på övertid igår. Hur tycker ni att muren ställdes upp? Hur tycker ni att Erland agerade i samband med skottet? Från Norra såg det inte otagbart om vi säger så. Hur man efter en sådan horribel insats ens vågar sig nära klacken gör att jag tror att han inte ens förstår att han hade ett mycket stort ansvar för gårdagens resultat. Tips: Magiska summor till magiska händer.

Gårdagens bästa syn: Pacman och en man till med brandsläckare på Östra. Underbara tokar och så jävla mycket Hammarby.

Till sist innan jag tackar för ordet.
Det är vi som är Hammarby!

0 Kommentar/-er:

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg