12 juni 2007

Det där med sten i glashus

Journalisten är Svenska Journalistförbundets tidning. Svenska Journalistförbundets vice ordförande heter Arne König. Arne König gillar inte att många produktionsbolag valt att ställa sig utanför Svenska Journalistförbundets kollektivavtal. Kollektivavtal ska finnas för att få beställningar från Sveriges Television, tycker Arne König och Svenska Journalistförbundet.

Därför ler jag lite i dag åt att Svenska Journalistförbundets egen tidning verkar ha enorma arbetsplatsproblem. Resumé och Dagens Media skriver om det.

På typ världens minsta redaktion är för tillfället både redaktionschefen och chefredaktören sjukskrivna efter interna problem.

Nu är jag inte med i det där förbundet, men jag hade kunnat ha en prenumeration om eminenta Martin Jönsson fanns kvar.

P.s. Jag lider samtidigt med de som arbetar på tidningen, det är alltså inte dem jag skrattar åt en dag som den här. D.s.

Avd. med hjärtat i halsgropen i 94:e minuten. Tack Paulinho.
Halmstad - Hammarby 2-2

Torsdag: Peking, fucking jävla Peking kommer till staden. Love it!

2 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

Grammatik, karl! "Journalistförbundets EGEN tidning", heter det.

/Karbid

12 juni, 2007 18:17  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

true, kanske ska ta och anställa mig någon som går igenom korrektur.

tackar.

12 juni, 2007 18:27  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg