26 maj 2008

Det här med temperament

Följade scenario utspelade sig när Holland/Belgien hade poolfest i lördags:

Richard sitter och fotograferar vid poolkanten med kameran extremt synlig.
Richard blir iputtad av någon.
Richard får hjälp att få upp mobil från botten.
Richard får hjälp att få mobil och kamera ur vattnet.

Richard simmar över till andra sidan poolen, han vet att det är dags för ilska.
Richard slår in i en trädstam, palmblad och kör också en lowkick på en palm.

Richard går tillbaka till andra sidan för att få reda på vem som puttade i Richard.

Hand upp om ni tror att någon vågar säga det i det läget?

När Richard blir arg så kan jag berätta att huliganen i mig väcks och det är en liten sate du inte vill störa om du inte är redo på att bli misshandlad.

20 000 kronor i plurret, men det är inte ett direkt problem - bilderna i mobilen är jävligt mycket viktigare.

Jag kommer inte ge upp innan det lilla fega kräket har kommit fram och erkänt. Sedan ska jag ta ställning till hur jag ska hantera den situationen, men jag ska hamna i den innan vi är klara här med Robinson.

7 Kommentar/-er:

skrev Blogger Figges Blogg:

Richard saknar lite killer instinct tror jag.
Simmar man till andra sidan poolen och kör Van Dame low kicks på ett träd så undrar jag om inte hela den här historien blir en knytnäve, i fickan.

Inte för att det är något dåligt med att man inte slungar sig upp ur poolen och nitar puttaren, tvärtom faktiskt.

26 maj, 2008 22:43  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Det är åldern Figge, åldern har tagit ut sin rätt - tack och lov. För fem år sedan hade jag inte kört självplågeri och hade antagligen blivit hemskickad eller något, även om han förtjänat det för det måste vara en han. Honor är inte onda, det vet vi ju.

27 maj, 2008 03:26  
skrev Blogger Figges Blogg:

Ålder är magisk, när och om du får barn blir du dessutom dubbelt så sentimental. Jag sitter och gråter när jag ser SVT's klass 9A och förlossningar i TV3's Sjukhuset...

Människor är onda, punkt.
Barn är ärliga, punkt.
Sprit är en dödvändighet.

27 maj, 2008 11:35  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

ABSOLUT!

Jag är på väg att bli likadan, fast jag gråter än så länge mest till Animal Cops och Extreme Home makeover - så lättköpt är jag på reality.

27 maj, 2008 11:56  
skrev Blogger Figges Blogg:

Hoho en dödvändighet!
En så rolig felskrivning, tänk om jag likt nostradamus kan se in i framtiden och det kommer vara spritdöden för mig?

Spännande, kröka på torsdag.

27 maj, 2008 12:17  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Men Figge! Jag trodde det var rätt skrivet, därför jag tänkte att sådan är Figge. Figge vill dö av alkoholskador, det kändes inte främmande i vår värld.

Kröka ikväll, mergefecke!

27 maj, 2008 13:41  
skrev Blogger Figges Blogg:

Det är ju lite av en familjetraditon faktiskt.
Freudian slip?

29 maj, 2008 08:58  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg