11 mars 2009

Jag och klimakteriekossorna

Jag har varit hängig ett par dagar.

Gick till en läkare. Malmö är bra på det viset att det är noll kö. Folk är inte sjuka här, som i Stockholm.

Prover hit och dit. Berättade mina symptom.

Hon konstaterade att jag led av kraftig järnbrist. Hon sa att jag hade kunnat googla fram det istället för att komma till henne.

Känns lagom tryggt att veta att en läkare anser sig överflödig på grund av en sökmotor.

Jag knaprar järntabletter som om ingen morgondag fanns. Det är jag och kvinnor i klimakteriet.

Hade varit roligare om det var järn på krogen jag led brist på. Så är ej fallet.

5 Kommentar/-er:

skrev Blogger Viktor:

du glömde blodgivare. vi knaprar en hel del vi med, när det väl gäller.

duroferon eller?

11 mars, 2009 21:39  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

haha, true!

Nej, Hemofer. Har haft magsår en gång i tiden och duroferon kan tydligen fucka min mage så jag tar istället dubbla dosen hemofer. Funkar mycket bra.

11 mars, 2009 23:40  
skrev Anonymous Anonym:

Jag tror inte du förstått det där med järn. Om man blir ordinerad ett par järn, då tar man dem. Om man inte blir det, så tar man ett par järn för att komma över det. Enkelt!

12 mars, 2009 22:17  
skrev Blogger roberth:

Du kanske ljuger för mycket då får man blodbrist

24 mars, 2009 14:05  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

roberth: ta din medicin som läkarna ordinerar, du skulle göra allas liv mycket bättre om du så gjorde.

24 mars, 2009 22:20  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg