24 juli 2006

Är det där en sport, på allvar?


Tydligen ska staden på andra sidan detta land vara värd för en drös fullständigt ickedynamiska sporter som går under samlingsnamnet friidrott. Jag finner det märkligt att folk ens kan orka hetsa upp sig över dessa så kallade sporter. Allt som per definition inte omfattar kroppskontakt, kan inte legitimeras med beteckningen sport.

Det har givetvis funnits undantag, personer som även fått mig att känna lite för de där som springer runt på något som inte liknar en fotbollsstadion (läs Stockholms Stadion, med löparbanor). Mr Vertigo sammanfattar känslan inför EM på Nya Ullevi.

"Nja, det är alltid traumatiskt med dom grabbarna, speciellt Holm egentligen. Den jävla självgoda muppen som tror han är intellektuell för att han läst ”Om en Pojke” av Nick Hornby. Allt stör mig med honom, hans självgodhet, hans komplex för att han ALDRIG kommer slå världsrekord, och kanske framförallt hans shorts och att han dissar Sjöberg. Hur kan han dissa Sjöberg? Sjöberg satt vid löparbanan, groggade och kedjerökte. Nån funktionär säger till att det är hans tur. Han går in, hoppar, slår världsrekord, ser sur ut och bara ”var är spriten?”.

Han är allt Holm vill vara men aldrig kommer bli. Sjöberg kan fan GÅ över den lilla inavlade dvärgen. Strand avskyr jag av två anledningar:

1. Han är ful.
2. Han är dålig men skall ändå hålla på och satsa och har en beef med Holm om vem som är bäst.

Strand, lilla vän, alla är bättre än vad du är till och med en inavlad bonddvärg från värmland. Friidrott är rätt mesigt överlag men Sjöberg satte fanimej färg på sporten. Höjdhoppets Sokrates. Men Holm och Strand är två töntar i en töntsport som så tydligt blev mobbade i skolan och bara "vänta ni jag skall visa er att jag kan vara bäst ... på att hoppa högt".

Wankers."

Via BlogGS

8 Kommentar/-er:

skrev Blogger Widde:

Staffan Strand är så ful att jag blir mörkrädd.
Det måste ha varit i och med hans födsel som uttrycket "ett ansikte bara en mor kan älska" myntades.
Huua!

24 juli, 2006 17:50  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

I know! Blev så trött när han fick bre ut sig i sporten i söndags att jag istället gick en runda. Gick. En. Runda.

Jag går inte rundor! Allt på grund av Strand. Helt galet.

25 juli, 2006 08:39  
skrev Blogger Widde:

Fy fan. Det borde vara skottpengar på den jäveln.

25 juli, 2006 11:44  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Ja, men hur i hela världen kan man få för sig att satsa på att hoppa högt? Allvarligt? När ska du ha nytta av det? Att göra en riktig glidtackling kan man ju faktiskt ha nytta av i verkliga livet, må vara att det inte är så ofta men ändå...

25 juli, 2006 12:38  
skrev Blogger Widde:

Blir man möjligtvis rik på skiten?
Och isåfall hur rik.
Det skulle krävas en hel del dolares för att jag ska strutta runt i så åtstmitande shorts och förnedra mig själv på det viset.

25 juli, 2006 13:44  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Rik, nja jag undrar om pengarna ligger inom just höjdhoppningen. Jag misstänker att det mesta ligger i sponspengar precis som när det gäller de flesta sporterna men hade jag haft ett stort stort företag och bestämde mig för att sponsa någon så hade jag inte satsat dem på en höjdhoppare utan på en sprinter, en person man vet får mycket tv-tid och inte ses som nära på lika tråkig och föga upphetsande som en kulstötare. Det handlar väl alltid om maximering av ens insats och det känns inte som den ligger i höjdhoppningen. Jag hade lätt kunnat tänka mig att satsa dem på Sjöberg back in the days när han satt på löparbanorna och rökte. Hittade tyvärr ingen bild på det.

25 juli, 2006 15:54  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Kransen: Jo, men puck? Puck! PUCK? Är du galen? Puckey är inte alls en sport i min värld. En sport har en boll som är i fotbollsstorlek, typ.

Nu spaghetti och köttsås, köttsås sa jag! Jag är bakis.

26 juli, 2006 11:20  
skrev Anonymous Anonym:

Hur kul tror ni det är att bo i gbg nu då när detta helvete snart ska börja? De har till och med tagit Heden i besittning så att min korpfotboll blir lidande. Jag hatar också friidrott, och tänkte också på det härom dagen, de har ju fan ingen boll. Och så slår de ihop det med Göteborgskalaset till råga på allt. Det kommer bli en kavalkad i våldtäkter, misshandel, utövande av ickesporter och supande och knarkande, fy fan, och just det ja terrorism också./D.

30 juli, 2006 15:06  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg