15 juni 2007

Strixfesten sommaren 2007

Strix sommarfest pågår. Skandalerna sker inte här, det är ute på produktionerna sånt händer. Efter kort genomgång visar det sig att alla på ett eller annat sätt är bukisar. Sådan är mediavärlden, om ni undrade.

Uppdatering 1: Nu har jag lärt mig allt om hur man lurade systemet i början av 1990-talet före karensdagarnas tid. Jobba tre veckor, sjukskriva sig en vecka med full lön. När karensdagen infördes gick man bara hem sex minuter innan arbetsdagen var slut och slapp en hel dags indragen lön. Bara i Sverige, bara i Sverige barn.

I övrigt har jag fått höra om tv-kollegan som körde rakt in i ett hus med en folkavagn. Stay tuned, cop out.

Uppdatering 2: Inga har gömt sig i redigeringarna än för att knulla. Det pratas religion och Richard Dawkins. Jag har fått en del bra tips inför Top Model där jag ska vara inslagsproducent i år. Det är fint. Vi väntar alla på vem som ska bli fullast snabbast i år. Björn Lindohf som är lågoddsaren är inte ens här i dag, han gick hem innan första ölen serverades. Lågt odds ligger dock på Mikael Ekman, meddelar en uppgiftslämnare.

Uppdatering 3: Så mycket kan sägas att Ekman är på god väg att bli full, minst sagt. Han håller just nu hov för minst fem personer om sina eskapader på Utklippan i Blekinge. Allt kretsar kring hans liv, vid sidan om det civila, som ringmärkare. Han hävdar att det finns en extrem skillnad gällande fågelskådare och ringmärkare. Det handlar nu om Jordugglan han missade och ormvråkarna han paralyserade med hjälp av ficklampan och på så sätt fångade. Hej, välkommen till mitt i naturen på Strix.

Uppdatering 4: Ebba Adielsson och Peter Erixon lämnade stället redan nu med motiveringen att de måste jobba i morgon. Alla pitchar stjäl tid från deras presentationsskrivande. Jag tycker att det låter som patetik.

Uppdatering 5: Det står en man i en svår läderutstyrsel på terassen och suger på en bajskorv. Han kallar det för en cigarr. Ingen tror på honom.

Uppdatering 6: Jag fetloosade på Singstar mot en MTG-snubbe. Eagle Eye Cherrys "Save tonight".

Uppdatering 7: Hej då öron, jag har hört allt. Robert Aschberg sjöng Manfred Manns "Do Wah Diddy Diddy". Det var ingen vacker syn. Öronens tillstånd ska vi inte gå in på.

0 Kommentar/-er:

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg