08 augusti 2007

Osäkerheten själv

Jag är normalt lite väl säker på mig själv och min egen förträfflighet. Dumdristigt dryg helt enkelt.

På insidan är jag givetvis rädd som en liten tysk fälthare som försöker ta sig över en åker utan att bli ihjälskjuten av min morfar. Förstås.

Överdriver givetvis, men det har stämt lite de senaste dagarna. Så förbannat svårt att överblicka allting när man är på plats endast under 33 procent av inspelningarna och försöka sy ihop allting.

Så har man varit ute på inspelning i två dagar. Snittat iväg 18 timmar per dag. Någon timmes sömn. När väl inspelningar är klar ligger jag i timmar och tänker på vad jag missat - det som kommit in verkar i min hjärna inte spela någon roll oavsett hur bra det är. Fuck vad jag hatar den känslan.

MEN. Tillbaka på kontoret upptäcker man ett mail från Redaktören på Magasinet Neo.

Tänkte bara säga att din sd-artikel på bloggen är en av våra mest lästa webtexter sedan starten, och att sofia [Chefred. Min anm.] var eld och lågor över din XXXXX-text!*

För att på eftermiddagen följas upp med beröm från vår exekutiva producent här på Strix.

Ta mig fan. Nu är jag redo att köra 20-timmarspass en vecka i sträck. Konstigt eller hur?

Se så, gå nu och beröm någon så att de mår bättre.

* Vill ni veta vad texten i nästa nummer av Magasinet Neo handlar om så får ni köpa den.

8 Kommentar/-er:

skrev Blogger sakine:

Då ser man fram emot nästa Neo!

Lite beröm är aldrig fel. Generellt går ju folk omkring och tycker att de är sopor. Bland vissa (tjejer) är det en sport att mala på om hur jävla korkad och talanglös man är.

Vi behöver verkligen mer skryt i det här landet.

10 augusti, 2007 15:34  
skrev Anonymous Anonym:

Du är värre än nazister eftersom du inte står för din rasism. Men fortsätta dunka rygg med dina äckliga rassepolare, det gör säkert något för att läka såren från din mobboffer-barndom.

Pajas. På riktigt.

13 augusti, 2007 23:44  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Nörden: Ge gärna exempel på min rasism. Just nu behöver man inte vara kärnfysiker för att räkna ut vem som är pajasen här.

puss

14 augusti, 2007 08:51  
skrev Anonymous Anonym:

Jag vill också se exempel! Det var ett tag sedan man kunde få sig ett gott skratt åt en riktig haverist: lycka till nördo, lycka till.

Ang pajaskonster: vad fan var grejen med bajentifot? Det var länge sedan man såg något så otajmat.

Well, hell. Det går upp, det går ner.

14 augusti, 2007 19:08  
skrev Blogger Figges Blogg:

Hej Redaktör.

Bra och modigt skrivet, jag tror det finns väldigt många rädda tyska fälharar i vår branch.
Vi är en stor kaninflock med prestationsångest som drivkraft.
Det är inte alltid behagligt men alltid händelserikt.

Hur går det med Top Model?

16 augusti, 2007 09:47  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Det där har man ju tänkt på så många gånger att man ska skriva men inte gjort för att man alltid ska vara så förbannat stark hela tiden.

Är det konstigt att det är etablerat att prata om mediaalkoholism men inte om sekreteraralkon eller byggalkon. De super säkerligen men vette fan om det finns någon annan bransch där det varvas ner så flitigt med alkohol som i våran.

Det går bra nu, det var ett rent helvete när det var tolv tjejer men nu är det mer behändigt och teamen får sluta före schemat - sådant gillar jag. Sedan blir det bra bra bra. Tror att det är en mycket bättre produktion i slutändan på grund av att det bara är svenskar. Du är ju tvåtalande men efter mergen tidigare år har jag suttit helt förvirrad när danskor och andra pratar.

16 augusti, 2007 10:45  
skrev Anonymous Anonym:

Tja du Richhhard...

1. Du känner inte en enda neger.
2. Du känner inte en enda svartskalle.
3. Skulle du mot förmodan bryta mot ovanstående två påståenden så känner du bara svartskallar som är som du själv; rasister från övre medelklass.

Du är liberal. Du accepterar alla.

Om dom är som du.

Patetiska nörd.

16 augusti, 2007 23:41  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Om du hade haft rätt så hade det ändå inte varit intressant. Det avgörande för rasism är inte vem du hänger med eller inte, det är väl för tjyven hur du delar in folk.

Richard - känner både negrer, svartskallar, judar, transor, bögar och helt vanliga straighta svenssons. Från de utan cash till de som är täta så jag blir rädd. Jag skiter i skillnader på den nivån, är de bra intressanta människor så umgås jag gärna med dem. Hur du tror dig veta vem jag umgås med och inte är dock roligt på riktigt.

Puss

17 augusti, 2007 08:46  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg