27 maj 2008

Feminism i media - alltså backwards

Här har ni ett tv-inslag som ni aldrig någonsin kommer att få se om det hade handlat om en sport där majoriteten utövare är kvinnor.
Vi skrattar åt det, många tittar på idiotin och många får för sig att det faktiskt är på det viset som Bank och Niva hävdar.
Hade kvällspressen varit stringent och gått på spelarmännen till damernas VM-lag i fotboll hade jag kanske kanske köpt det lite mer, men det är ett reportage ni aldrig kommer få se.
Ni kommer aldrig få se männen sitta och se ut som panelhönor på läktaren, trots att de är där.
Ni kommer aldrig få höra att kvinnor kan prestera mindre på grund av att de knullat dagen innan.
Ni kommer aldrig få följa med på shoppingturer med spelarmännen.
Därför spyr jag i dag på två personer som jag respekterar och en av dem som jag dessutom känner lite till halvs.
Det är bottenslammet av journalistik mina damer och herrar.

0 Kommentar/-er:

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg