26 augusti 2008

Jag är en sanningssägare

Jag sa för fan att det skulle bli en apokalyps, detta gällande derbyt.

Martin Hansson dömde ju, så det kunde vilken idiot som helst räkna ut.

Jag har följande att säga om det som hände:
Alla såg att det inte var straff.
Detta ursäktar inte juniorers beteende på läktarna.
Internslagsmålen som jag hört om var äldre supportrar som ville förklara ett och annat för de som lekte kravallpojkar.
1-1 hade varit ett rättvist resultat.
2-2 blev det med ett dåligt slut.

Det är inte så här jag vill minnas Suleyman Sleymans första mål för Hammarby på elva säsonger.

Jag hoppas nu alla har förstått att jag inte på något vis står bakom idiotierna som utspelades från Hammarbys läktare, ok?

Sen vill jag gärna, jävligt gärna, höra Ola Andersson i AIK förklara hur han ville vägra spela klart just den här matchen på grund av säkerhetsrisk, men inte haft några invändningar när det regnar prylar från Norra.

Jag kallar det hyckleri.

Men som sagt, lika var rättvist men hade gärna sett att det slutat vid 1-1.

Till sist vill jag säga en sak om Martin Hansson.
Jag hatar inte hans sätt att döma för att han skulle vara en notorisk Bajenhatare.
Jag hatar hans sätt att alltid vara inkonsekvent.
Jag är helt allvarlig när jag säger att det inte finns någon annan domare som så lätt väljer ett lag som ska få fördelar i en match.
Vissa matcher är det Bajen som får fördelar och jag hatar hans sätt att döma även då, tro mig att mina vänner vet det.

Martin Hansson och Martin Ingvarsson, fotbollsmördare av rang. Precis som de som sular in prylar på plan.

3 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

Och Jonas Eriksson. Fast han kanske bara har för vana att förstöra skånederbyn?

26 augusti, 2008 10:57  
skrev Anonymous Anonym:

Hårda ord från en hård kille. Du behöver inte vänta på en förklaring från Ola Andersson av detta "hyckleri". Jag kan förklara för dig. AIK-klacken kastade in ihoprullade tifopapper och ett och annat mynt mot en hörnläggande Chanko. Bajenklacken kastar in pyroteknik modell thunderking mot AIK:s målvakt och en grupp poliser. En viss skillnad.

26 augusti, 2008 15:56  
skrev Anonymous Anonym:

Jag är heterosexuell!

28 augusti, 2008 16:49  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg