08 augusti 2008

Nostalgisk

Minns ni tiden när ni skaffade er första e-postadress?

Det var hotmail, inget annat fanns.
Man kunde inte heller använda punkt för att särskilja för- och efternamn.
Istället använde man understreck.
Det var inte igår, kan man säga.
Men det var tider det.

12 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

Jag minns tiden då jag skaffade min första mejladress.

Men det var långt före Hotmail. De som väntade tills dess är de som fortfarande alltid är hopplöst efter.

08 augusti, 2008 12:43  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Hej, vad ska jag säga? Jag kommer från Värnamo för i helsike. Jag ska ta upp detta med min kära mor när jag är hemma nästa gång. Vad hon utsatte mig för.

08 augusti, 2008 12:46  
skrev Blogger Börje:

Min första e-postadress bestod i typ hundratecken@ännuflertecken och den fick man via någon server... *minns egentligen inte* Det var på Amiga-tiden, när man satt uppkopplad till någon BBS och försökte tanka hem "porriga" bilder på Baywatch-Erika. Det tog fanimig säkert över en timme innan man ens kommit i närheten av bikinilinjen på henne (ja, bilden laddas ju som bekant "rinnande" neråt...)

Skitsamma. Det var e-post vi snackade. Minns att jag var jättestolt över att kunna e-posta och att det "bara" tog typ ett dygn innan det kom fram. Eller nåt.

Jag bor utanför Värnamo, men är från Stockholm. Så det är troligen ditt fel. Allt.

08 augusti, 2008 15:12  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Jag tycker vi säger så här Börje: Allt mellan 1977 och 1996 är mitt fel, då jag bodde i Värnamo. Kan vi då vara överens om att allt som hänt efter du flyttade till närheten av Värnamo är ditt fel?

Jag tycker det är en ok kompromiss.

08 augusti, 2008 15:14  
skrev Blogger Börje:

Hm, ja, jag kan nog köpa det. Det händer ju inte mycket här i trakten så jag lär inte få stå för särskilt mycket. Misstänker att det blev lugnare efter din flytt... ;-)

08 augusti, 2008 15:41  
skrev Anonymous Anonym:

Jodå, yahoo fanns. Lade upp min första där. Senare gick jag över till hotmail. Men jag minns det som igår. Internet benämndes som "det världsomspännande datornätverket" i tidningar och TV och hade du ett 28.8-modem och en 486:a var du kungen!

Jag satt och prövade säkert tio trista variationer på mitt namn som alla var upptagna. Då blev jag arg och tänkte: "Nu drar jag till med det första som kommer upp, och är det upptaget skiter jag i detta!".

Det blev "keldjur". Det var inte upptaget. Och sedan dess har det hängt med.

09 augusti, 2008 10:08  
skrev Blogger Leo:

Hmm. Hotmail? Nää.. Min första adress var en Telia-adress...

1995 eller 1996 var det..

Eller nää. 1994 var det nog. Fast då var det en FIDONET-email, som man fick när man ringde BBS:er. Men en epostadress var det!

10 augusti, 2008 17:02  
skrev Blogger Ozjeppe:

Jag har gladeligen haft samma Hotmail-adress sen våren 1997; vad är egentligen fördelen med att skaffa en icke webb-baserad? Ser ingen alls.

11 augusti, 2008 12:52  
skrev Anonymous Anonym:

Mina tre första mailadresser var i tur och ordning:

1. gustav_gelin@hotmail.com (kanske -96/-97 ungefär, ja jag var sen som fan med mail)

2. gustav.g@yesbox.com (-97/98, en tjänst där man bl a fick "bonus" för varje skickat och mottaget mail, som till slut resulterade i biobiljetter etc)

3. gustav@bomben.nu (hösten -98 och still going, fast nu med .se istället sen kanske åtta år tillbaks).

/g - vi ses på Bleckan ikväll?!

11 augusti, 2008 13:09  
skrev Anonymous Anonym:

Och jag kommer ihåg att jag "behövde" kolla mailen vart än jag kom. Inte för att jag någonsin väntade på ett viktigt mail utan bara för att liksom. Håhåjaja :o)

15 augusti, 2008 22:20  
skrev Blogger Söderberg:

Jag har för många mailadresser nuförtiden.

Vad ska jag göra?

22 augusti, 2008 23:17  
skrev Anonymous Anonym:

I jakten på att vara frän (nej, riktigt så länge sedan var det nog inte...) valde jag coolmail istället för hotmail, för att senare gå över till hotbrev.com. Men ärligt talat - hur vitsigt är gmail?

25 augusti, 2008 00:11  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg