25 september 2009

Thorsell, du borde veta bättre

– Med sådana här anhängare vet jag inte om vi förtjänar att vara i allsvenskan. Thorsell - Styrelseordförande i Hammarby Fotboll. Om du inte kan säga något bättre, håll din käft - som dansken skulle sagt. Det är vi som är Hammarby - inte du och inte pressen och gud vet vem som kastar skit på supportrarna. – Nu ska en identifiering och kartläggning ske samt ett polisarbete i en del fall som förhoppningsvis resulterar i att vi slipper att se de här människorna på arenan, säger Mikael Anedrsson. Har du inget bättre att säga så kan du också hålla din käft - som dansken säger. Varför har vi så många nollor i vår ledning i Hammarby?

9 Kommentar/-er:

skrev Anonymous kebab:

Jaha. Du tycker alltså det är ok att med hot om våld försöka avsätta en styrelse?

Jag tycker det är fascism.
(för övrigt säger det väl en del att personenera gav sig på Roger Franzen från HTFF (!), det är såklart hans fel att bajen ligger där dom gör)

Du tycker alltså vidare att det är ok att hoppa in på söderstadion, tvinga domaren att avbryta matchen, och låta oss vanliga supportrar förnedras återigen.

Du tycker alltså att det är ok att kasta stenar och mynt på gaisklacken? Stenar och mynt som bland annat träffade en 10-årig flicka i huvudet så illa att hon behövde sys.

Det Thorsell säger är så klart helt korrekt. Jag är övertygad om att du frågar bajare huruvida ovan nämnda supportrar hör hemma på Söderstadion kommer 95 % svara nej.

26 september, 2009 11:24  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Alla som står där är Bajare, på gott och ont. Hävdar man något annat så undrar jag om man tänker på ett särskilt långsiktigt sätt. 95 procent, bla bla bla. Sånt snack hörs alltid just de här gångerna. De 95 procenten åker inte på bortamatcher, sliter sitt hjärta itu när det går som det går. Jag vill självklart inte ha saker kastade, men jag anser att det finns en historielöshet som började hos pressen och sedan har tagit sig till många supportrar. Det var tusen resor "värre" förr och jag tror att det kommer bli bättre med åren. Det får ta den tid det tar.

26 september, 2009 17:05  
skrev Blogger Jakob Fritzell:

Svår diskussion.

Så länge det kastas och stökas som det gör på Söderstadion kommer förmodligen få ur "de 95 procenten" att börja sätta sig på tåg och bussar för att gå på bortamatcher. Oavsett hur länge folk har gått på fotboll.
Och det faktum att några åker på bortamatcher och "sliter sitt hjärta itu" ger dem knappast rätten att stå över reglerna. Oavsett hur mycket värre det har varit förr.

Det är klart att de här incidenterna kostar (Bajen) mer än de hjälper - och det vore bra om fokus kunde ligga där.
Det finns andra (läs bättre) sätt att visa känslor som kommer av kärlek.

Sen kan jag hålla med om att klubbens företrädare har ett och annat att lära sig i ämnet kommunikation - och att det vare sig är någon nyhet eller hemlighet. Och såklart ställs det liksom så mycket på sin spets när det krisar.

27 september, 2009 12:57  
skrev Anonymous Gnaget4ever:

"Det är vi som är Hammarby - inte du och inte pressen och gud vet vem som kastar skit på supportrarna."

Nja, Bajensupportrarna är rätt bra på att skita ner sig själva.

27 september, 2009 23:41  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Jacob: Visst är det så. Det är ingen enkel diskussion, men det är just därför jag lackar när folk säger att de står för den stora merparten av supporterdelen. Jag ser dem ALDRIG på norra, jag har aldrig sett de supportrarna på SL-bussar eller som åker land och rike runt. Det är supportrar de också, men de kommer aldrig sätta sig på bussarna för att åka hundratals mil för en torsk. Det är min erfarenhet i alla fall.

28 september, 2009 17:55  
skrev Blogger roberth:

Slätt är en nolla! Han anser att alla ska tycka som han. Såg ni inte Debatt när han gjorde bort sig? Bye bye Bajen!

29 september, 2009 16:31  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Gjorde bort mig? Spännande. Du är ju ingen supporter så varför tror jag ens att du skulle förstå minsta tanke från vår sida.

04 oktober, 2009 21:19  
skrev Anonymous Sven:

Gött nu avgick han! Aldrig fel med lite fascism på rätt ställe!

06 oktober, 2009 08:02  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Gött att han avgick. Dåligt att han gjorde det på grund av hot. Förstås.

08 oktober, 2009 09:53  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg