05 september 2006

Dagen D

Sådana här dagar är alltid förknippade med lite ångest, men det känns oförskämt bra ändå. Det är i kväll Carl Jans Änglar har premiär på TV3. Tiden är 20:00.

Det är inte en enkel slot som programmet fått. Mot oss går monstret Idol på TV4 och på Kanal 5 går söta Gilmore girls. Det är program som alla riktar in sig på samma målgrupp så det blir en kraftmätning i kväll. Det ska dock sägas att det är positivt att kanalledningen har så stor tilltro till programmet och att tjejerna kommer att locka publiken ändå.

Får väl säga att Miljonärerna på Kanal 5 borde lockat mer än 260 000 tittare. Såg inte programmet, men budgeten har inte varit liten direkt så tror inte att man är nöjd med första programmets siffror. Vi får ge det ett par veckor innan vi dömer ut det helt.

Programchefen Johan Westman håller dock masken på ett föredömligt sätt för alla som vill skapa spinn.

I kväll tittar ni på programmet, 20:00, TV3, eller hur? Själv äter jag middag ute vid den tiden - men jag har redan sett det och grät lite lätt för mig själv första gången.

Efter det har vi lite ångest till MMS siffror för programmet presenteras under förmiddagen under morgondagen.

Uppdatering 14:00
Nu har vi höjt förväntningarna lite ytterligare. Ok, Robban har sagt att han gillar det han sett och att tjejerna är fantastiska - men herrejävlar va han verkar älska det när han blir intervjuad av Resumé. Nu missar ni inte det här för allt i världen.

2 Kommentar/-er:

skrev Blogger CiNEZiLLA:

Ohoj från sjukbädden!

Såg Miljonärerna igår... Inte någon höjdare skulle jag vilja säga. Segt, ingen personlighet, och lite för mycket Kanal5 ironiskt. Knappt att man känner Gårdinger tar jobbet på allvar. Att sen bara dra på med massor av popmusik så fort det blir segt funkar inte längre. Fan sånt gjorde vi för fem år sedan när vi gjorde Baren. Spännande och förväntansfullt att se Carl Jan siffrorna imorgon. Vi ses vid lunch och kollar mms.

05 september, 2006 13:41  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Ah, jag missa det - hade betydligt tråkigare saker för mig, även välkänt som stora städ- och tvättkvällen.

Fast misstänkte nästan att det var ett steroidprogram.

Krya på dig nu så ses vi i morgon. Haha, vi måste vara en av få branscher där folk blir "friska" på en dag i hemmet, oavsett åkomma.

Förkylning: "Lugnt, kommer imorgon."
Magsjuka: "Lugnt, kommer imorgon."
Brutet ben: "Lugnt, kommer imorgon."
Stroke: "Asch, det är bara talcentrat som är påverkat. Jag checkar ut från sjukhuset imorgon."
Invalido: "Lugnt, min PA tar mig till jobbet i morgon."

05 september, 2006 13:52  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg