27 augusti 2006

Hösten i antågande

Sthlm har börjat återfå sin glans efter att sommaren närmat sig slutet. Sthlm töms på turister och semestrande vänner har kommit hem igen. Hösten är i antågande, välkommen mentalitet.

I går var en sådan kväll där man törs använda det slitna och patetiska "alla var där" citatet. Det var faktiskt nästan så, visst många saknades men jag misstänker att de fanns på ett annat ställe som har öppet längre.

Riche var precis som i fredags packat till bristningsgränsen. Leo och Oisin klämde sig framåt när vi stegade in i Lilla Baren. Gratis järn, tack för jag har sannerligen saknat er bartenders - vikarierna har inte varit helt med på noterna. Jag tror att hela Strix hade ockuperat avdelaren mellan Lilla och Stora igår. Marla, Camilla, minglerskan Jenny, Aro och jag tror det var Ylva också som stod där i mitten.

Sedan var det Mustafa och Anna, som jag är rädd för snart kan misstas för en del av inventarierna. Längst in i hörnet stod MTG-gänget och tryckte. Underbara Johanna, Yann och jag missade tydligen Roshi med ett par sekunder bara.

Sedan var klockan stängning och någon ork till vidaregång fanns inte, utan trevligare saker fanns att göra.

Efterlyses: Maggie var gömde du dig eller var du på annat ställe? Jag var chockad över att du inte syntes.

I torsdags var det presentation av TV3 och TV6 hösttablå. Det är en stark lineup som trean kör med och att utmana om lördagstittarna är nästan som att vara kamikazepilot. Det är modigt och hatten av för det. Jag är ganska övertygad om att det blir Carl Jans Änglar som kommer få mest uppmärksamhet. Svenskan kallar det för socialporr och ja, moralens högtraveri når nya höjder. Jag vet att ni satt med glansiga ögon på pressvisningen, men det vågar ni inte skriva. Fegt. Anyhow, här finns en del prylar att se och läsa om programmet. Har inte gjort en fullständig sammanställning, orkafaktorn var för hög.

TT Spektra TV
SvD
Sundsvalls Tidning
Aftonbladet
Sydsvenskan
Alex Schulman puttar in Carl Jan på topplistan

3 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

Hur klädsamt är det egentligen för någon i din position att vara kgb-runkare? Väldigt "bajen" iallafall.

27 augusti, 2006 23:08  
skrev Anonymous Anonym:

Det var inte Ylva, det var Ebba Adielsson! I övrigt håller jag med på samtliga punkter. :)

28 augusti, 2006 10:49  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Ah där ser man Marla. Jag och namn och ansikten.

stil und klasse: Jag är inte KGB-runkare utan tycker att det är en bra text. Sthlm Södra är inte en ren ligistsida om du inte visste det. En del håller jag med om, en del håller jag inte med om. Vet inte om det skiljer sig något från övriga livet.

Väldigt "Bajen". Det låter som nedsättande kommentar, och gud va vi bryr oss.

28 augusti, 2006 12:07  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg