19 februari 2007

VM-citatet alla kategorier

Lördag kväll, jag och flickvännen har gjort middag och Dana & Sanna är inbjudna. Skönt med mycket öl, god mat och mestadels dissningar av Mellis. Som låtar, inte som fenomen. Efter Mellis var det supersmala Bingo Royale, som Gossen givetvis inte förstår sig på, och vi satt och funderade. Verkligen funderade, kan Kleerup (Andreas, han som spelar) ha mobilen på för jag har inte greppat att det är live det där programmet förr. Så ringer vi, mitt i Addis framträdande.

- HALLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!

Sedan kort ordväxling, avslutas med:

- Shit, de cuar mig nu. Hörs sen!

Innan dess hade vi försökt ringa in för att kunna säga olämpliga men underfundiga saker live i sändningen. Nästnästa lördag har vi gett oss fan på att vara med i sändning, då bjuder Sanna & Dana tillbaka.

Så kom då årets VM-citat. Givetvis från min flicka i soffan, när de har VM-sammandrag.

Jenny:
- Alltså, störtlopp är det inte sånt som bara går rakt ner och sedan upp?

Richard, Dana & Sanna:
*ögonbryn höjs, munnarna gapar stort och alla undrar "Hur fan menar hon?"*

Jenny:
- Alltså bara rakt ner och sedan upp? *Visar med händerna så att vi ska förstå*

Richard, Dana & Sanna:
- Du menar för fan backhoppning. Det är ju något helt annat.

Jenny:
- Nej, störtlopp. Fattar ni inte? I störtlopp så störtar det ju verkligen, det gör de inte i det där med käpparna.

Richard, Dana & Sanna:
*Utbrister i ett inte så kärleksfullt skratt som gör hela kvällen*

P.s. Jag har tillstånd att skriva detta från min kärlek, typ. D.s.

10 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

jag är fortfarande av den åsikten att störtlopp INTE har några jävla flaggor. det är slalom. jag tror hela världen har fel.

19 februari, 2007 12:56  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Du är verkligen bäst! Puss

19 februari, 2007 13:01  
skrev Anonymous Anonym:

Till och med som som sätter banorna har fel! Flickvännens grävjobb är kanske något som bloggaren själv borde spinna vidare på?

19 februari, 2007 15:02  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Dead as a dodo: Alltså, jag är inte alls med på någonting i dag. Helt ur fas, trött och ätit för lite, blodsockernivå som antagligen är rent av farlig. Så ursäkta mig därför när jag säger att jag inte fattar någonting av vad du skriver. Haha, jag läser meningarna men fattar ingenting. Jag är helt knäpp, jag vet men utveckla gärna så ska jag se vad som kan göras.

Älskling: Pinnar är slalom, enskilda alltså. Två pinnar och flagga mellan är super g och störtlopp och storslalom. pyss.

19 februari, 2007 15:07  
skrev Anonymous Anonym:

Skämt blir alltid roliga när man måste förklara dem. Din flickvän skriver att hon inte tror att det finns några pinnar (det heter för helvete portar!) i störtlopp och att hela världen har fel. I sådana fall måste ju de som sätter banorna i störtlopp också ha fel, eftersom de sätter ut portar. Och eftersom hela världen är lurad borde ju en journalist som herrn själv gräva lite i det och avslöja nästa Watergate.

19 februari, 2007 16:10  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Dead as a dodo: Visst har du rätt, och jag är något oerhört stort på spåren när det gäller en annan "idrott" som utövas under vinterliknande förhållanden. Curling heter det visst och jag är dem på spåren. Håll ut, helt enkelt!

19 februari, 2007 16:14  
skrev Anonymous Anonym:

Du kommer avslöja att stenglid på is inte är en idrott?

19 februari, 2007 21:08  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Doh! Jaha, måste ju hitta ett nytt scoop då.

20 februari, 2007 08:48  
skrev Anonymous Anonym:

Flygande kilometern?

21 februari, 2007 08:18  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Ah Frank, det är ju så det kallas! Fan, vi satt och funderade på det mycket länge (säkert fem minuter om alla tänkte mer än en minut) i lördags. Fulla hittar man sällan de där svaren, men visst känner man igen uttrycket. Frågan är dock, har någon sett dessa galningar? Var tävlar de? Vad lever de på? Snitt i levnadslängd? 27 år?

21 februari, 2007 08:46  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg