14 februari 2007

Därför är Stockholm underbart

Hade inte Stockholm funnits, hade jag bott i New York. Men nu finns Stockholm, därför bor jag här.

Staden är just nu i sin inte så vackra period av året. Det är i alla fall inte blask, ännu. Det är tider som dessa, december-april, som minnen och längtan efter sommaren är nödvändiga. Letade snabbt reda på en bild jag gillade till Smålandsposten så att de har en bylinebild och plötsligt var det så självklart.

När jag dör ska jag begravas (eller spridas) från Långholmens klippor. Där på stenarna har vi suttit på så många förfester och efterfester och pratat politik, liv, kärlek & hat. Där har vi skrikit våra halsar hesa och ljudet har ekat över till Norr Mälarstrand varma sommarnätter.

Jag kom precis på det. Ingen stad i världen mäter sig med Stockholm, inte på sommaren.

Åh, den sommaren som blir exakt lika fin varje år - vare sig vädret är som på bilden eller ej. Minnet sviker, luras och manipuleras under vintertid. Så till den grad att den gångna sommaren alltid var perfekt. Det är så man överlever den här tiden av året.

3 Kommentar/-er:

skrev Blogger Rollx:

Redaktör Slätt. Är detta ett hemligt meddelande, om att du sitter i knipa ?. Har Stockholmarna tagit dig som gisslan, och tvingar dom dig att säga saker som du inte menar ?.

Om du ger klartecken. Så kan jag samla en Småländsk här och frita dig.
Din käresta får naturligtvis följa med.

18 februari, 2007 20:55  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Rollx: De är sneaky bastards här ska du veta, inte ens när de krupit under ditt skinn så har du en aning om hur de har duperat dig. Du vet bara att de har lyckats, plus att de har fixat så att flickvännen är stockholmare och därmed också en del i konspirationen mot oss smålänningar. Men i dag finns jag med i Smp.se på ledarsidan. Jag ska göra vad jag kan för den småländska saken.

19 februari, 2007 09:03  
skrev Blogger Rollx:

Achtung ! strunta i det första inlägget, länken fungerar nog inte i den (djävla Whisky!). :)

Det här sommaren är kanske den bästa av dom alla. :)

Den bästa sommaren

25 februari, 2007 16:01  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg