15 februari 2007

Fonetik

Pete Doherty, ge mig det korrekta fonetiska uttalandet på efternamnet. Studio Virtanen, panelmedlemmar och andra står fast vid att det ska uttalas hårt ck. Dockerty, således. Jag vill att det ska vara Doerty. Vad ska det vara?

Uppdatering: Ett år senare har vi svaret. DOCKERTY ska det uttalas.

13 Kommentar/-er:

skrev Blogger Zaida:

Jag skulle säga "dohrety". Jag kan inte skriva fonetik. Men ungefär så. Sen kan ju de som tror att det uttalas "dockerty" få underkänt på lingvistikprovet vilken dag som helst.

15 februari, 2007 11:40  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

I know! Men när en massa angofilälsklingar fortsätter säga Dockerty så blir jag galen. Fredrik gör det för att det är en grej, men nu sprider det sig som pesten bland folk (ok, en liten kreddklick) att det ska vara DOCKERTY! Det gör mig galen, men bara nästan...

Kram! måste öla snart!

15 februari, 2007 11:43  
skrev Anonymous Anonym:

Dina vänner har helt rätt. Doherty uttalas "Dock-erty" och därmed basta! Zaida, du är därmed den som är underkänd.

15 februari, 2007 14:02  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Anonymous: Källa, snälla. Vad som helst, en intervju med Doherty där hans namn uttalas. Jag blir helt vansinnig på det här. Helst skulle jag vilja se en film med Pete där han uttalar sitt namn stirrandes in i kameran. Detta har jagat mig under det senaste året och nu måste jag få vattentäta bevis på detta, att det är Dock -erty. I am going insane. GAaaaaaaaaaaah!

15 februari, 2007 14:05  
skrev Anonymous Anonym:

Vassegod!http://video.google.com/videoplay?docid=-5338045707845844253&q=who+the+fuck+is+pete+doherty

15 februari, 2007 14:06  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Anonymous: Du är ta mig fan en ängel, nu kan jag hitta andra saker som gör att jag inte kan somna på nätterna. Alltså på riktigt, nu vet man. DOCKERTY! Ah, va skönt att få detta rätt!

15 februari, 2007 14:10  
skrev Anonymous Anonym:

I aim to please!

15 februari, 2007 14:13  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Och som du gör det! Fucking love it!

15 februari, 2007 14:16  
skrev Blogger Zaida:

Lögn, lögn och förbannad lögn! Det där är bara brittisk fancy smancy bs-dialekt. ;)

15 februari, 2007 15:00  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

hi hi hi, grym du är men här verkar det nu vara vattentätt känns det som.

15 februari, 2007 15:01  
skrev Blogger LEWANDER:

För det första älskar jag såna här onödiga och idiotiska diskussioner. Mer sånt Slätt! För det andra; Nu när vi har klarat ut den här diskussionen, borde vi inte tänka om hur vi uttalar Shannon Doherty? Shannon DoCKerty..??? Jag vet inte. vad säger ni?

15 februari, 2007 17:39  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Ah, det tråkiga är ju att nästan alla såna nörderier tar man avloggat från nätet med mängder med öl. Det blir ju dock aldrig någon slutsats som jag kände att jag verkligen behövde i det här fallet.

Shannon, ohhh Bevvan! Misstänker att amerikanskt blir det som jag trodde att Dockerty skulle vara. Således, åker hon till norra London eller liknande så får hon nog stå ut med att heta Dockerty även hon.

16 februari, 2007 08:38  
skrev Blogger Johanna:

Hon heter SHANNEN, inte Shannon.

15 maj, 2008 21:32  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg