20 augusti 2007

Helgen i punktform

Inspelningarna i lördags gick kanon. Utomhus var det regissörsväder, grått och inga skuggor - lite sol som ställde till det exponeringsmässigt men i stort sett perfekt.'

Ballar av stål läggs ner och kommer inte sändas - i SVT. Tre månaders arbete åt skogen för egen del, men men. Tidigare arbetsgivaren Expressens ledarsida tycker det är bra att rätten till integritet vann. Det där med censur har de tydligen inte tänkt på i helgen. Alla moralister och idioter där ute, ni har inte sett en enda ruta av materialet - ändå verkar ni veta exakt hur vi gjort redigering och liknande. Björkman var som vanligt den enda sansade tv-recensenten som först ville se materialet innan han sågade det, nu kanske ingen får se det. Oavsett, roligaste produktionen jag arbetat med.

Kräftskivan i skärgården var en mycket välbehövlig avkoppling från jobbet. Skönt när mobilen laddar ur och ingen kan nå en med katastrofnyheter.

Matchen mot Halmstad:
Martin Ingvarsson, när du dör kommer jag stå och se på - skrattandes. Som jag ska skratta, hånskratta och vara den gladaste skiten på denna jord. Hur kommer det sig att han så ofta dömer på Söderstadion? Anmäler han sig frivilligt eller vad är det som gör att han så ofta får husera fritt på vårt Söderstadion?

Charlie Davies: Om du inte pronto börjar jobba på din första touch så kanske du ska köpa ett par spikskor och börja med friidrott. Fotboll är i alla fall inte din sport med en så värdelös touch.

Styrelsen: Hej på er, hoppas ni haft en skön semester i år. Något annat verkar ni inte ha gjort eftersom ni inget gjort när Kingson inte gick att behålla, inte heller när Erland gick sönder. Eller tycker ni på allvar att Lekström håller måttet? Tycker ni inte som jag att det skitmålet skulle han plocka med fri sikt hela vägen till Zvirdjäveln?

HTFF är en succé, men tycker styrelsen att det är en bra avvägning mellan rutin och ungdomlig entusiasim när sju spelare i vad som ska vara ett sista försök till kvittering är från HTFF?

Till sist, Martin Ingvarsson. Sa jag att jag ska skratta när du dör? Nu är mitt mål att leva längre än dig.

6 Kommentar/-er:

skrev Blogger Jonas Möller:

Var det match igår? Jag minns inget eftersom jag åkte direkt hem och raderade hela söndagen från min hjärna av ren och skär jävla självbevarelsedrift.

20 augusti, 2007 22:16  
skrev Blogger Tim:

Charlie Davies - Bajens Quirino.

21 augusti, 2007 01:13  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Bara tio miljoner billigare och dessutom verkar ju landslaget tro på killen eftersom han plockas ut, men som det ser ut nu är det ett skämt.

21 augusti, 2007 06:49  
skrev Anonymous Anonym:

Hej,

En bra tumregel tycker jag är att inte ironisera över levande männiksors, säg under 75 år, död.

Det blir lätt lite plumpt annars.

21 augusti, 2007 22:26  
skrev Anonymous Anonym:

Ola, jag hoppas du dör.

/Glassen

22 augusti, 2007 10:42  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Ola,

Det där är ju i så fall en ren bedömningsfråga om god smak. Jag har inte god smak så därför ironiserar jag över levande människor.

Plumpt, det är stor humor i plumphet. Tycker dock inte att mitt inlägg är särskilt mycket av vare sig humor eller plumphet.

Allt ska inte tas bokstavligt och jag vill givetvis inte att Ingvarsson ska dö - det räcker gott om han slutar döma på Söderstadion så är jag nöjd.

22 augusti, 2007 10:55  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg