18 oktober 2007

Definiering av deadline

Deadline i min värld betyder att man ska göra något till ett visst datum. Om man nu lovat att det ska vara gjort till ett specifikt datum.

Detta gäller - i min värld - alla områden. Förutom byggbranschen.

Kan någon förklara detta för mig? Kan inte byggtomtar räkna och hålla sig till ingångna avtal?

2 Kommentar/-er:

skrev Blogger Marcus:

de vet att du är maktlös.. vad ska du göra, gå till en annan byggtomte?

det är därför de inte bryr sig.

22 oktober, 2007 19:15  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Absolut, men säg att jag skiter i att leverera. Då kommer jag inte få betalt. Hur många tror du det är som vägrar betala sin byggtomte?

Detta blir än mer sinnessjukt om vi börjar prata brobygge och liknanade. Samma bolag som fuckade upp det förra gången får lik förbannat nästa kontrakt.

23 oktober, 2007 10:21  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg