05 oktober 2007

Nu rann det över...

Älskling, håll för öron och titta bort en stund. Jag höll mig tyst vid midnatt. Nu går det inte längre.

Jävla helvetes satans jävla helvetesspel. Sprutluder, domarhora, as och förbannade jävla knullhelvete.

Så ja. Hammarby ute ur UEFA-cupen, förstås.

MEN. Hammarby var likväl obesegrade i europaspelet under nio raka matcher. Det är stort, men för att bli en bragd hade avancemang nog krävts igår. MEN. Moussan ska ha varit bra trots förlustsiffrorna. Första halvlek ville jag sitta hemma och måla hjälteord. I 46:e övergick jag till den sämre delen av mitt ordförråd - det är ganska stort det också.

Tre matcher kvar i allsvenskan va? Jaha, men se så kul då. Teoretiskt kan vi fortfarande nå tredjeplatsen och därmed Intertotospel, men då ska Kalmar förlora tre gånger i rad och vi måste minst vinna två och med en jävla massa mål också.

Nej, det var säsongen 2007 det. Nu kommer det blir bra mycket ångest över nästan sex månaders tid. Sedan blir det försäsongsmatcher mot Viljans IF och Sepåoss FF från division två. Kul. Jättekul. Verkligen.

Nu går vi på pucken istället. Derby på söndag. Det blir väl sista matchen som någonsin spelas i Hammarby Hockeys regi. Skulderna är nog lite väl stora den här gången är jag rädd för. Jag har i alla fall säsongskort och jag kan köpa ett nytt - pengarna kan ni betala istid eller tejp med.

Kan se ett litet torg i Braga framför mig. Trehundra grönvita fans sjungandes:

Vi ska våldta era horor,
Vi ska knulla era kor,
Dricka bärs, sätta kuken i häst,
Vråla Bajen är ju bäst
och så runkar vi när Bajen tar poäng.

(Mel: Jesus älskar alla barnen. Kan väl diskuteras iofs)

3 Kommentar/-er:

skrev Blogger Unknown:

Sa ju det, du lyssnade inte.

Påstod dels att Helsingborg fick lättaste motstånd i Heenerveen. Mycket riktigt gick de vidare med störst marginal av svenska lagen

Dels att Braga var det svåraste motståndet svenska lag fick efter Moskva. Mycket riktigt krossade de ett tappert Hammarby. Men hade varit kul att se vad ni hade kunnat göra om ni inte vart så skadedrabbade.

06 oktober, 2007 00:42  
skrev Anonymous Anonym:

flickvännen väljer att inte kommentera.

..fast för fan vilken jävla fruktansvärt vidrig sång det där är! och blanda inte in Jesus i det här! och de stackars kossorna och hästarna...och det här med väldtäkt känns ju väldigt..fel. fy fan för er som sjunger med, hur jävla arga ni än är över Bajen. skriv en ny.

oj, blev det en kommentar ändå?

08 oktober, 2007 12:23  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Älskar dig också! Puss.

Tur att du jobbar ikväll min kärlek för jag tror vi torskar mot Helsingborg. Jag har tid på mig att varva ner innan du kommer hem. Jag kan också vara lite full. Bara så du vet.

Du älskar mig. Det är det konstiga i den här ekvationen. puss

08 oktober, 2007 12:29  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg