28 september 2007

Jag är gubbe

Tydligen är man gubbe, vid 30 fyllda år.

Det ska firas. Jag kommer nu att kunna sätta mig på Julia och prata gubbrock tills jag dör. Tiden är över då man skulle skämmas över Chicago. Nu ska jag arbeta in svar på bästa Dylanalbumet - Blonde on Blonde har jag sagt hittills. Det kanske ändras nu. Kanske blir man mer svår eller så släpper man allt och hävdar att Blood on the tracks är bästa skivan.

Jag slutar röka på söndag, någon gång på söndagen. Jag säger adjö till rökrummet här på jobbet och får klara mig med snuset. Jag ska äta nyttigt, bulgur och sådant. Inte så förbannat mycket pizza, kebab och hamburgare.

Jag ska inte jobba ihjäl mig. Ok, där går gränsen för annars får vi omdefiniera hela Richard känner jag.

Imorgon blir det i alla fall fest. Det kan vara så att min bostadsrätt åker genom golvet när den invaderas av allehanda pack. Om kineserna inte behöver mer än en kvarts kvadratmeter per person så behöver inte mina gäster mer än så.

Så vi firar att jag blivit gubbe och att jag blivit med sambo på riktigt. En sak till som verkligen är värt att fira är att bästa Camilla målat ett stycke konst över en stor stor vinfläck i köket. Liten tävling då om någon okänd vill komma på fest i morgon.

Fråga:
Ett konstverk från 1960-talet användes också som bild på en LP med ett brittiskt band. Vilket är konstverket, vem gjorde det och vad heter gruppen och deras LP?

Kan du svaret på allt detta är du hur välkommen som helst. Jag mailar adress och kod och allt sådant.

Ni som inte fått personliga inbjudningar kan känna er välkomna ändå, det var hela min tanke med att det räcker om man säger till Gustav Gelin så får alla reda på det och kommer inbjudna på något vis.

Uppdatering:
Gästlistan för festen är packad med mediageggefolk, klubbfolk, alkon och politikerpatrask. Jag saknar dock ett par stycken som jag inte fått tag på. Eller jag glömde säga det till en av dem när han helt plötsligt stod här på jobbet, Frank. Franke om du ser det här så vill jag att du ringer mig, ditt nummer har försvunnit. Jag vill ha hela jävla Högdalen hem till mig. Jag vill att ni tar med er nålarna för tatuering för jag vill ha en över halsen. Jag har inte checkat av det här med min flickvän alls men skulle själv gärna sno din "Tare lugnt" som du har på halsen i snirkliga bokstäver. Annars kan en pinuppa på underarmen funka också. Så Max, Joel, Frank och alla andra där i kollektivet kan väl ta och komma över.

8 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

Haha, bra där!
Jag skrev tillbaka på, korsbloggning tror jag det kallas.

/g

28 september, 2007 12:46  
skrev Anonymous Anonym:

andy warhols film Flesh.
The Smiths (självbetitlat)

det kanske inte det svar du hade tänkt dig. men det uppfyller alla
kriterier.

Jag får gå på fest!

28 september, 2007 15:36  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Jodå, jag har Flesh målat på min köksvägg numera och du är välkommen på fest (igen) imorgon!

28 september, 2007 15:48  
skrev Anonymous Anonym:

fan. han var snabbare.

28 september, 2007 15:50  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Sicket as va? Tur att du är bjuden på VÅR fest redan då ;)

28 september, 2007 16:01  
skrev Anonymous Anonym:

Och förresten, 32 är den officiella gränsen för gubbe.

30 var det fram till -97.
Nu är det 32.

28 september, 2007 17:16  
skrev Blogger Zaida:

whattafuck. ingen inbjudan?

28 september, 2007 19:46  
skrev Blogger Wennberg:

Låter ju som att detta kan bli årets skiva. fan va kul... ses ikväll!

29 september, 2007 12:11  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg