31 oktober 2008

SD och aborträtten

Så ja. Nu sköt Sverigedemokraterna sig i foten, igen.

Rätten till sin egen kropp? BJAFS, tycker Mattias Karlsson i fantastiska fyran i ledningen för sd.


"Det där tjafset som de bråkat och stökat om under så lång tid, det ska bort."

Så verkar Mattias Karlsson resonera.

Herre min je! Inte ens kd är så dumma att de offentligt framför den åsikten av en väldigt bra anledning.

Bra, tycker jag! Bra, att sd bekänner färg!

Kvinna, bliv vid din läst! Och spisjäveln, capisce!

Tack Mattias, för ytterligare underhållande läsning om saker du uppenbarligen inte har koll på i folkdjupet.

6 Kommentar/-er:

skrev Blogger Viktor:

Hehe, att han sen tipsar om låten "happy birthday" gjorde allting väldigt trippat.

31 oktober, 2008 21:15  
skrev Blogger Joakim Larsson:

Alla är inte folkpartister. Fast det är klart, du får gärna förespråka fler aborter om du vill.

31 oktober, 2008 23:25  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Nej du Joakim,

Jag förespråkar inte fler aborter, jag försvarar kvinnans rätt till sin egen kropp.

Jag har faktiskt aldrig röstat på folkpartiet i något val, men skit samma.

Om du tror att det bara är folkpartister som har den hållningen så är det stor humor. Det säger också en del om att ni inte har den bästa kollen på varför inte ens de mest konservativa i kd driver den här linjen öppet.

01 november, 2008 00:48  
skrev Blogger Joakim Larsson:

Det är sant att kd:arna inte driver den här frågan särskilt hårt längre. Jag gissar att det är en del av deras mediaanpassning. Det är med andra ord du och dina gelikar som har drivit fram den situationen.

Vad jag kan se så ställer in Karlsson några krav i sin artikel heller. Det enda han säger är att abort är dåligt och att det vore bra om man kunde få fler att tycka att det var ett dåligt alternativ. Detta väljer du omedelbart att tolka som att han kräver totalt abortförbud. Det ligger helt i linje med hur du tänker.

01 november, 2008 12:56  
skrev Blogger Wille:

Bra där Richard! Det behövs fler som du! :)

02 november, 2008 13:48  
skrev Blogger roberth:

ränderna går inte ur lille Exporichard ser jag. Snacka om hangup. Du behöver nog mer kramar!

05 november, 2008 15:33  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg