04 september 2008

Uppdrag: Kopiera Insider

Jag dör!

Sveriges Televisions stora grävavdelning Uppdrag Granskning har kopierat Insiders reportage om Grannbråket i Vojakalla.

Det är en blåkopia på Peter Ekstrands reportage som vi sände för två år sedan.

Läs UG:s reporter och hur de gjorde granskningen. Inte någonstans nämns det att man fick idén till hela upplägget från oss.

Så kan man förstås jobba som journalist, men särskilt roligt kan det inte vara.

5 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

Är du avundsjuk för att uppdrag granskning gjorde ett bättre jobb än er? För det var betydligt bättre.

04 september, 2008 19:08  
skrev Blogger Rabbi von Sydow:

Jepps, det var riktigt likt.

Trodde detta var din Pitbull först -->

http://stockholmsmygstyle.blogspot.com/2008/09/pitbull-birger-jarlspassagen.html

04 september, 2008 20:41  
skrev Blogger listoplisto:

Jag såg några minuter av UG och min första tanke var: "Är det en repris? Detta har jag sett förr". Sedan kom jag på att det inte var i SVT jag hade sett det förr...

05 september, 2008 20:45  
skrev Anonymous Anonym:

Johanna: Avundsjuk? Det är väl ändå himla illa att direkt kopiera någon annans arbete, sedan spelar det ingen roll ifall man gör det bättre eller inte, om man inte ger de riktiga upphovsmakarna credit för idén. Nu har jag inte sett något av det, så jag kan inte uttala mig om kvaliten i någondera, men jag tycker definitivt att Richard har rätt att vara upprörd, utan att bli kallad avundsjuk... hur det än ligger till med kvalitetsskillnader.

05 september, 2008 23:55  
skrev Anonymous Anonym:

Precis, Johanna. Avundjsuka. Det var exakt vad det här inlägget handlade om.

06 september, 2008 13:21  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg