26 juli 2006

Stora starkbangare, tack och ja, typ nu

Grattis, ni har Fröjdfeldt. Det är ingen idé att titta då ju. Man vet ju att han kommer döma straff mot Stockholmslagen i 87:e minuten.

Orden strömmade från Roddans mun, 20 sekunder innan avsparken på Borås Arena igår kväll.

Om matchen ska ej här ordas, jag är för dålig på analyser i kombination med starkbangare eller som någon person envisades med att kalla det igår, Stöl. Inte ok. Starkbangare är så far out att det funkar, men att dra till med bartermer från helvetets dagar när Ibiza var fylleresmålet, inte ok. Någonstans. (Alltså tiden innan Ibiza plötsligt blev hett igen.)

Mina insatser igår på kommentatorplats, på Södermalm.

"Fisken har skaffat sig diadem. Det var lite, ja oväntat."

"Spelar Ante för Vägverket?"
Ante Covic hade en märklig färg på sin målvaktströja igår som jag aldrig sett tidigare.

"Välkommen Kapten Kola!"
Sebastian Eguren hann väl inte med så mycket, men Bajenmyten har kommit tillbaka. Bajensvin - hasch och kokain!

Lilla Persien, skolgården bakom Tjärhovsgatan och Kvarnen. Inte hemma i rimlig tid. Men vad gjorde det, jag mådde bra när jag vaknade.

Noteringen till mig själv: Nej, Richard du ska inte använda lekplatsers fjädergungliknande saker till att hålla balansen på. Det slutar bara illa.

2 Kommentar/-er:

skrev Blogger Redaktör Slätt:

Japp, livet är hårt men lättare med en kvinna på armen kan man väl summera gårdagen med.

& i dag har jag löjligt mycket jobb att ta itu med här. Fan, på fredag var det här projektet slut och på måndag påbörjas ett nytt.

Jag tror att jag skippar bollen i dag, men det säger jag bara för att jag är bakis för tillfället så jag återkommer om det där roddan.

Eller klart jag hänger på, när är samling? och var?

26 juli, 2006 10:43  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Just det ja, ni lockar lika mycket folk till Champions League som Bajen gjorde i förra omgången av svenska cupen. Väldigt lite handlar om spelet i sig, väldigt mycket handlar om hjärta. I dag kan jag koncentrera mig på att dricka öl och slippa hålla mig på läktaren och kan gå fritt iväg och pissa när andan faller på.

Usch jag mår verkligen inte bra i dag. Jag anklagar alla utom mig själv. Förstår ni hur ont det gör att skrapa upp halva röven på grund av att man får för sig att "surfa" lite med för stora leksaker som är fullständigt opålitliga?

26 juli, 2006 14:35  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg