20 februari 2007

Citatgalen

Argumenterar man korrekt, har man aldrig fel.

Jag inser att det handlar om en sjuk böjelse, men oneliners är bland det vackraste jag vet. Inte särdeles förtjust i snappy oneliners i sitcoms, däremot de vackra och de självklara. De som förklarar för en, just så enkelt är det.

För någon vecka sedan slängde en kollega ur sig det, jag blev så jävla avundsjuk tills jag igår såg en film och insåg att han snott det. Den jäveln.

3 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

Det måste vara gubbmurveln som satt framför mig som sa det! Eller? Herr redaktören? Eller kanske Robban himself. Antagligen. Hmm..

21 februari, 2007 11:49  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Det hade varit riktigt stort men det var faktiskt inte en kollega här eller i landet. En britt. Oh tänk att komma på Robban med en sådan sak, åh det hade varit humor.

21 februari, 2007 11:51  
skrev Anonymous Anonym:

Kommer från filmen 'thank you for smoking' som förresten är grymt bra!

19 mars, 2007 15:12  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg