08 februari 2007

Uppsträckning på någons order

Varning!

Upprepning i bloggen igen. När ska det sluta?

Vi är många som läser Richard Slätts blogg med spänning men på senare tid har det slarvats otroligt mycket. Jag antar att herr Slätt (fd chefredaktör för Expo) kommer göra allt för att skylla på någonting annat än just han själv, den så kallade mänskliga faktorn, men jag har en teori och det är han börjat slarva.

Precis.

Ni må beskylla mig för allt möjligt och kasta sten på mig men det är flera pilar som pekar i den riktningen. Till exempel har han börjat jobba över, han har slutat vara aktiv på qx och han kommer hem helt slut (hört från hans flickvän Jenny) varje dag som om han har mycket på jobbet.

Detta betyder alltså att han slarvar med bloggen istället, på Eder bekostnad! Ska Ni behöva ha det så här? Ska NI behöver läsa samma inlägg TVÅ (2) gånger för att Herr Slätt har mycket på jobbet?

Nej, det här ska icke få fortgå. Låt oss alla skriva under denna namninsamling där det står att Richard måste omprioritera vissa saker i sitt liv (flickvännen har en egen kolumn om att hon ska ligga etta på hans lista men den är det bara att ignorera).

För ett samhälle med de rätta prioriteringarna!

Väl mött.

Ledamot XX

Bakgrunden är rätt enkel. Sedan jag uppdaterade till nya Blogger så blir det ofta dubbelpostningar, varför vet jag inte och inte något jag orkar rota heller i. Därför ser det miffo ut ibland.

Jag är dömd, av min egen flickvän. Så var det med den saken. Nu ska jag tillbaka till redigeringen. Älskling, jag blir sen ikväll också.

5 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

jag förstår inte var en sådan anklagan kommer ifrån. flickvännen är oskyldig som ett lamm. som alltid. det här är något mellan dig och de dina.

09 februari, 2007 09:52  
skrev Blogger Space babe:

Hej redaktör Slätt! Kul att se dig på min blogg! Det är det som är så häftigt med bloggar, tycker jag, att man faktiskt kan få svar direkt! Jag har själv inte läst din text om banankastningen, så kan inte bedöma sanningshalten. Vet inget om Mana heller, eller om Kitimbwa Sabunis patriarkala böjelser. Skulle inte förvåna mig om han var rätt dogmatisk och obehaglig som person faktiskt.

Men håller du med om att banankastning på svart fotbollsspelare är rasistisk handling? Vanligtvis kastar man (dock inte jag) väl ägg/tomater på folk man ogillar?

09 februari, 2007 10:28  
skrev Blogger Space babe:

Hej redaktör Slätt! Kul att se dig på min blogg! Det är det som är så häftigt med bloggandet, att man ibland kan få svar direkt! Lite som Ring P1...

Jag har själv inte läst din text om banankastningen, så kan inte bedöma sanningshalten. Vet inget om Mana heller, eller om Kitimbwa Sabunis patriarkala böjelser. Skulle inte förvåna mig om han var rätt dogmatisk och obehaglig som person faktiskt.

Men håller du med om att banankastning på svart fotbollsspelare är rasistisk handling? Vanligtvis kastar man (dock inte jag) väl ägg/tomater på folk man ogillar?

09 februari, 2007 10:29  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Hallå där Spacebabe! Här är min artikel om banankastandet http://expressen.se/index.jsp?a=561394

Jag håller alltså inte med att det nödvändigtvis är en rasistisk handling att kasta bananer på en mörkhyad spelare. Inte när vi så länge jag kan minnas har kastat bananer på just Djurgårdens målvakt. Den som väljer att blunda för att vi kastade på Isaksson till exempel kan säkert få det till en rasistisk handling, men det är i min värld att ljuga för sig själv eller inte ha en aning om vad man pratar om.

09 februari, 2007 11:18  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Jag älskar dig Jenny, hör du det? PUSS

09 februari, 2007 11:18  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg