18 juni 2007

Kingson informerad om banankastandet

Rätt & Slätt har fått bekfräftelse på att Hammarby Fotboll har informerat vår målvakt, Richard Kingson, om den bakgrunden till varför Hammarbyfansen kastar bananer på Djurgården. Således har kvällstidningsbomben desarmerats, så slipper vi se den brisera på onsdagsmorgonen i alla fall.

För er som inte vet varför vi kastar bananer på Djurgården så kan ni läsa en gammal debattartikel jag skrev åt Expressen för ett par år sedan med rubriken Kasta bananer är inte rasism.

I övrigt är det inte så bra, derbyskiten kommer närmare och det som håller mig uppe är att jag gräver ner mig djupt i propositioner, remissyttranden och tidningsartiklar i mängder. Slår ett par hundra samtal och skriver synopsis till nytt program för höstens säsong av Insider. Det blir sehr gespannend, eller något sådant.

20.00 tisdag. Vette fan om jag tycker det här med fotboll är så kul längre.

9 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

Fan mannen, den där debattartikeln minns jag att jag läste och nästan var beredd att maila skribenten bakom bara för den var så klockrent skriven. Då kände jag inte dig.

Jag längtar tills DIF har en vit målvakt igen och det kommer regna tredubbelt med bananer.

Sen kan man ju visst diskutera lämpligheten att kasta in _något_ överhuvudtaget på plan, vare sig det är bananer, ölmuggar, femtiöringar eller bengaler. Men det är en helt annan fråga.

Jävlar vad det börjar bli nervöst nu. Bira innan på Jägarn imorrn eller?

/g

18 juni, 2007 15:12  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Ah, alltså jag har inte kastat banan på många år nu - ett jävla bök att gömma dem med alla kontroller nu men när det byts målvakt i djugårn då jävlar. Då kan jag tänka mig hyra en helikopter och fylla hela råsunda från luften bara för att få slut på pressidioterna i denna fråga.

Fick bisarrt många mail dagarna efter den artikeln och 95 procent var ungefär som du reagerade. Jävligt soft.

Imorgon Jägarn klockan fem typ? Infernotåget klockan sju eller så. Nu går de sista pengarna jag äger och har i morgon. Har du lyckats sälja din dyra plåt än?

18 juni, 2007 15:17  
skrev Anonymous Anonym:

Yes!
Jägarn fem blir perfekt.
Har hittat en köpare till Östra-plåten så de pengarna går till en norra-plåt ett paket cigg och sju Jägarn-bärs! Haha.

/g

18 juni, 2007 16:15  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Tycker jag låter helt förbannat lysande.

Förresten, är du en av de där "B-kändisarna" som jag festar med. Jag känner att jag måste reda ut vem som är B-kändis i Sverigedemokraternas världsbild.

18 juni, 2007 16:32  
skrev Anonymous Anonym:

Haha, jag tror de syftar på att du och ditt redskap blev nämnda på Stureplan.se nyligen.
/g

18 juni, 2007 16:45  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

VA! Tror du de menar att mitt redskap är en b-kändis? Nä nu jävlar. Jag känner mig KRÄNKT! Haha!

18 juni, 2007 16:48  
skrev Blogger ...grönvita sidan upp!:

Hoppas att det finns någon som på ett pedagogiskt sätt förklarar varför några snillen kastade bananer på Richard Kingson också.

Det går säkert jättebra.

21 juni, 2007 11:06  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Ingen har väl påstått att alla har hjärna i våran klack. Idioter.

Skaffa tillbaka din nätuppkoppling på riktigt, blir knäpp av att gå in på gvsu och inse att inget hänt de senaste dagarna.

21 juni, 2007 11:09  
skrev Blogger ...grönvita sidan upp!:

Allt är Telias fel.
Såg fram emot att göra en grym förhands på Intertoto.

21 juni, 2007 12:01  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg