16 juni 2007

Syftningsfel, så funkar det

För någon vecka sedan så skrattade folk i bloggvärlden åt Sverigedemokraterna. Partiet som ser sig själva som den sista utposten mot främlingsinvasionen som är ett systematiskt sätt att förinta etniska svenskar. Partiorganet SD-Kuriren fick till ett syftningsfel i en artikel om nationaldagen. De skrev att de är djur. Detta skrattade rätt många åt. Nu har partiets pressekreterare tänkt till ordentligt. Typ.

Hej Mattias,

Jag vet inte om du har problem med att läsa eller vad det är. Det var ju ett syftningsfel i er artikel som var det komiska. Det var ni själva som såg er som djur - om man nu de facto är intresserad av att läsa artikeln.

Sedan festar jag inte med några i b-kändiskretsen, vilka nu det är. Jag festar med vänner så det sjunger om det. Tar gärna bärs och järn med vänner och röjer skiten ur den här staden så länge det går. Jag tror att du skulle må bra av att dansa på en bardisk och sjunga till Smiths, Babyshambles, Jamie T eller varför inte Leila K.

Jag har faktiskt inte fått något e-post från dig, inte heller bloggkommentar men får jag det så publicerar jag det alltid. Skicka till Strixmailen så kanske du når mig.

Till sist, svara nu pressekreterare Karlsson. Pågår det en systematisk utrotning av det svenska folket? Säger du ja så säger jag att det är vad som i den vetenskapliga forskningen kallas för diminishing the Holocaust. Att du har svårt att förstå det är en annan sak, likväl lika sant.

Tommy Funebo har också noterat att pressekretare Mattias Karlsson har lite svårt med att läsa.

3 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

Tjenare Slätt!

Rolig artikel om SD, jo, tar man åt sig av saker och ting utan att ngn annan anspelar på detta, så måste man väl ändå skylla sig själv eller?

Att vara i en djurpark ja, jag, undrar vad SD tyckte om de där massajerna på Kolmården tidigare? Själva tyckte de bara ett de gjorde sitt jobb, med att marknadsföra safariresor till Kenya. CMR tyckte dock annorlunda och ansåg att detta var "rasistiskt".

Hursomhelst, själv tyckte jag att SD passar bra ute på vischan, alla har sin plats att fylla här i världen!

/Johan K

PS. Tråkgt med en konkurrerande "JK", jag brukar underteckna med Johan K, men de flesta svarar med JK.

16 juni, 2007 18:01  
skrev Anonymous Anonym:

Bäste Slätt!

Herre G.. vad SD är känsliga och konspiratoriska!

Undrar vad de hade dragit för slutsats om de i stället befunnit sig mitt i centrala Sthlm, och ngn hade skrivit en liknande artikel?

De påstår ju alltid att de älskar landet, djur och natur?

Jag tycker om kan vara/hålla till ute på vischan, alla har vi vår plats att fylla här i världen!

/Johan K

PS. Tråkigt med en konkurrerande "JK". Trots att jag skriver Johan K så svarar de flesta med endast JK, men men sånt e livet

16 juni, 2007 18:09  
skrev Anonymous Anonym:

Bäste Slätt!

Herre G.. vad SD är känsliga och konspiratoriska!

Undrar vad de hade dragit för slutsats om de i stället befunnit sig mitt i centrala Sthlm, och ngn hade skrivit en liknande artikel?

De påstår ju alltid att de älskar landet, djur och natur?

Jag tycker om kan vara/hålla till ute på vischan, alla har vi vår plats att fylla här i världen!

/Johan K

PS. Tråkigt med en konkurrerande "JK". Trots att jag skriver Johan K så svarar de flesta med endast JK, men men sånt e livet

16 juni, 2007 18:10  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg