13 juli 2007

Allt åt helvete, nästan

Hammarby torskade traditionsenligt mot Kalmar.

Mettan-Peter torskade i WSOP:s andra dag.

Annars var det trevligt i onsdags. Jag vek mig för andra gången sedan Djurgårdsdebaclet och mötte upp Hermann och Gustav på Läckerbiten. Det är stället som efter att matchen avbröts inte tyckte att Hammarbyare var välkomna. Hade kunnat sluta med stormning mer eller mindre, men vi bestämde oss för bojkott. Sedan dess har det varit Blecktornet istället för vårt gäng.

Samtidigt som jag spelar så kommer flickvännen vara utomlands. Det passar bra med en spelning då. Två spelningar på Spy Bar har jag fått avbryta för att hon blivit utkastad för att ha fått i sig ett glas champagne för mycket från någon man som tror sig hookat upp för kvällen. Det är lagom kul när man är mitt uppe i eufori av bärs och järn. Gustav har hoppat upp på en bardisk eller man bara möter kärlek från skitfulla människor som älskar något man spelat. Just i det är det inte heller så lätt att övertala överförfriskad flickvän att hon faktiskt kan sätta sig i en taxi hem och att jag kommer senare. Det är faktiskt fullständigt omöjligt att resonera med henne i det tillståndet, förstås.

Den här gången ska det bli fullständig mayhem tillsammans med Hermann. Det är jag fullständigt övertygad om. Lönen för spelningen kommer sedan att gå på de timmarna som finns kvar av natten. Det är också något som är fantastiskt. Spela skivor får man pengar för. När man vaknar till på eftermiddagen undrar man var fan de pengarna tog vägen. Normalt betyder det att man har tagit taxi från spelning till annan klubb. Man har bjudit en del och druckit en del. Man har tagit taxi hem. Spåren på vardagsrumsbordet säger också att man bett taxichauffören att ta "en sväng förbi McDonalds". Har man tur finns pengar till en pizza dagen efter.

Anywho, det blev Läckerbiten och ett gäng öl. Gustav bokade in mig att spela med Hermann på Debaser Medis nästa fredag. Det kan bli hur sjukt som helst, hoppas på det.

Tillägg: Den uppmärksamme kommer upptäcka att detta inlägg skrivits i två omgångar, två olika versioner. Hon säger att jag inte ska censurera mig själv men att jag ska utelämna vissa saker. Jag sitter här och stirrar. Förvirrad.

Nu väntar jag på samtal från henne och undrar om jag lyckats eller ej. Det kan bli ett sjujäkla liv på det lilla stycket.

6 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

Tja.. Låter skoj, ska försöka få mig med Andreas så glider vi förbi :-) För det var väl en öppen inbjudan?!?!?!

13 juli, 2007 16:54  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Självklart för fan Chris! Gratis inträde fram till midnatt också. Först Kalmar hemma dock eller hur? Hemma nu eller? Försökte nå dig där för att meddela avsparkstid på fredriksskans men du svara icke, full antagligen ellr något.

13 juli, 2007 16:56  
skrev Blogger Robsten:

Du det låter som om jag får stå för malten, nästa hemma;-)

13 juli, 2007 21:34  
skrev Anonymous Anonym:

Ha ha, antagligen! Japp vi kom hem igår mitt på dagen! Yes på onsdag blir det hallelulja för CD hemma (hoppas jag :-) ) Klockrent, du jobbar fortfarande eller? Kolla om du inte kan komma loss typ 16 eller nåt så kirrar jag käk hemma innan matchen!....

14 juli, 2007 09:18  
skrev Blogger Robsten:

Läckerbiten bojkottat således?
PS. Till den går omkull DS:

15 juli, 2007 20:14  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Chris: Jag har inga som helst problem att komma ifrån den här veckan, sitter mest och skriver manus och det kan man göra när som helst. Möter upp hemma hos dig vid 16 ungefär.

Robsten: Ja, jag går bara dit i yttersta nödfall om ett gäng går dit. Annars fylls jag bara av ilska när jag tänker på Läckerbiten. Det är helt sjukt egentligen. Här är vi ett större gäng som haft Läckerbiten som förvärmarställe och efterställe under en väldigt lång tid. Plötsligt är vi inte välkomna för att de är rädda för bråk men eftersom de känner igen oss hade de kunnat säga det och vi hade nog förstått det. Istället drar man världens sämsta lögn om att det är fullt, det har fan aldrig varit "fullt" någonsin, det går alltid pressa in folk på det stället har de tänkt tidigare. Men, nu blev det aggrostämning nummer ett istället och såna ställen vill man inte vara stammis på. Det är dock inte helt accepterat med mitt beteende på Blecktornet under matcherna, de får säga till mig att hålla mig lugn ett par gånger per match och hade de haft vakter hade jag varit utkastad i halvtid varje match. Jag är lite hetsig när det gäller fotboll, tror att det kommer dra bort tio år eller så av mitt liv i slutändan.

Ses på onsdag!

16 juli, 2007 09:42  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg