10 juli 2007

Vänner med miljoner på fickan

...Peter Hedlund har i alla fall chansen i World Series of Poker. Igår började main event för Hedlund och där sitter den lille pojken som startade legendariska Metropolis.

Nu har jag ett problem. Jag vill följa hur det går för Peter där borta. Det är ju säkerligen inget problem i dessa tider av internet. MEN. Jag vet att det finns minst tre Peter Hedlund som spelar Main event.

Kan någon ge mig en länk dit jag kan följa scoreboard och sådant och hur jag vet att Hedlund är rätt Hedlund?

Uppdatering med e-post från Vegas:

Hey baby!
Kom just hem efter dag 1D. Var en riktig seg dag med inga riktiga träffar eller händer, men jag lyckades jobba mig upp till 44 300 (man startar med 20 000), och det är lite under average, men det ser helt ok ut inför dag 2B som är på onsdag.


Dåligt uppdaterad info finnes här: http://www.poker.se/wsop2007.php

Taskig bild på mig med. Jag spelade med han 94-åringen idag, sjukt kul. En gång tappade han bort sin rullator.

//Peter

94-åringen som det refereras till är alltså den äldsta spelaren i turneringens historia för den som missat det. När jag är 94 ska jag spela WSOP också. Då ska jag spela bort mina barn och barnbarn. Det blir finfint det.

Peter går in i dag två natten till torsdag, svensk tid.

Nu kan Lovisa vara lite glad, då blir det till operationsbordet. Frågan är om hon assisterar vid operationen själv då hon går sån där läkarutbildning. Oklart för tillfället. Lovisa spelar dessutom skivor på onsdagar i Spy Bars Humlegårdsuteservering. Gå dit, det är fint.

Korrigering: Nej, det är bara två Peter Hedlund som spelar main event i år tydligen. Dock har Nalle åkt ut under första speldagen så nu är det bara Mettan-Peter kvar. Han och typ 2300 andra, med andra namn då. Förstås.

0 Kommentar/-er:

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg