10 juli 2007

Diskussion med redigerare

Rätt & Slätt:
Du Tomas...

Tomas:
Vad behöver du?

Rätt & Slätt:
Jag har en idé, eller ja ett embryo till en idé kanske snarare som kom över mig när jag skulle sova inatt som jag vill förverkliga i ett program. Fast jag vette fan hur.

Tomas:
Berätta.

Rätt & Slätt:
Alltså första bilden ska vara på vita möss i laboratoriemiljö, jag vill ha skottet (kameravinkeln) över axeln på en forskarrock. Sedan ska det swosh bli till en flygbild på det här viset (visar på ett invecklat sätt med händerna).

Tomas:
Lugnt. Ge mig bilden på mössen och en bild på en stor folkmassa från luften så löser jag det.

Rätt & Slätt går iväg och undrar hur fan Tomas kunde förstå något alls av mina vevningar med armar och ljud som hämtade från en dålig sci-fi film. Redigerare, det är bra skit det. De löser allt som jag vill ha, även sådant jag inte ens själv riktigt vet hur det ska vara.

Förstår att det är smått obegripligt men kan ju inte gärna skriva ut exakt vad det är för bild jag vill ha för då kanske det blir för lätt att lista ut vad jag håller på med.

0 Kommentar/-er:

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg