17 juli 2007

Tips mottages

Så jag gick ut igår. Hej mediealko, hemskt mycket hej.

Nej, men på riktigt var det en mycket fin måndag på Skånegatan. Det var Hell on Wheels-Johan, Send in the clowns-Erik, Flyktsoda-David, Alice Eggers, Jonas med vänner och Östermalmspojkarna.

Fan. För att vara extremt lilla Berlin så var det bra packat från tio och framåt.

Eftersom det var ett tag sedan jag och Gustav spelade tillsammans så var det duktig oordning på skivorna. Rättare sagt så fick man vara glad för de skivor som låg där de skulle. Det kan ha att göra med att TTA-Henning spelat på mina och Gustavs skivor på Peace and Love i Borlänge. Henning, om det är som så att du tog med dig Mike Downey-remixen av Juvelen så vill jag bara säga att det är helt ok. Även om jag vill ha tillbaka den också.

Fuck.

Vi spelade som sagt. Det var minst sagt en spretig barspelning och jag brände så många hits på en 20-minuterssession att jag hade kunnat vara nöjd efter det och bara gått hem. Hann alltså med 24-hour party people, Waterfall, Boy with a thorn in his side och nu sitter jag här och stirrar igen. Funderar också, förstås. Vilken jävla Sonic Youth-låt drog jag av. Över huvud taget. Ni som var där, kan ni upplysa mig om vad jag spelade så vore jag mycket tacksam.

Eller kanske inte. All time low i indiecrowden blev det när jag slängde på Biggie med New York, New York. Det kommer jag ihåg och jag vet att jag var mycket nöjd med att vända så fullständigt på allting. Funderade först på Mo´ Money, mo´ murder, mo´homicide - det hade varit något. Kanske gör jag likadant på fredag inför 500 dansanta galningar. Det gör vi, det blir roligt.

Technorör, Erik ordnar technorör till på fredag. Kom igen nu Stockholm så knappar vi in lite på Malmö som mer utspelande nattklubbspublik.

För extrem namedropplista så kolla in Gustav någon gång efter lunch. Jag hann på något vis med sista tunnelbanan och några gav sig in till F12 Terassen.

12 Kommentar/-er:

skrev Blogger Yo-Nas:

Jag fattar inte heller hur jag hann med tunnelbanan för jag tror jag var där till stängning.

17 juli, 2007 10:28  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Nästan, du gick nog tjugo i för jag gick kanske tio i ett och fick löpa gatlopp på söder för att hinna med. Sedan satt jag på tuben och svetten forsade något galet.

17 juli, 2007 10:30  
skrev Blogger Yo-Nas:

Du löpte amok!

Det förklarar ju saken om jag gick redan tjugo i.

Bra musik igår! Räknar med minst lika bra på fre!

17 juli, 2007 10:46  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Fullständigt! Löpsedel:

JOURNALIST
stressad
GICK BÄRSÄRK
Vittne:
"Han hade något svart i blicken."

Hehe, så kan det se ut. Garanterat bra på fredag, kanske lite mer strukturerat bara när det blir dansgolv.

17 juli, 2007 10:50  
skrev Anonymous Anonym:

Haha!
Ja jävlar, tack för igår! Vad jag minns så var det dock JAG som spelade Sonic Youth. "100%" närmare bestämt.
Och "Ingenting Någonsin" också banne mig. Satan i gatan! Var en jäkla bra måndagkväll!
Kommer bli en ännu bättre fredagkväll. Det är ett löfte som inte kommer behöva gipsas.

/g

17 juli, 2007 14:00  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Då kan jag berätta för dig att vi var i vårt esse som sig bör och att vi båda spelade Sonic YOuth för jag vet också med fullständig bestämdhet att jag spelade en sonic youth men inte den blekaste vad jag fick på för någon låt.

Fredag ska det bli total galenskap, det förutsätter jag eller utgår ifrån. Fan det blir bra!

Tackar själv!

17 juli, 2007 14:12  
skrev Anonymous Anonym:

Dom där technorören, vad innehåller dem? Och ska vi ta en bärsa innan jag flyttar, ditt lilla mediealko..?

Puss

17 juli, 2007 15:48  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

technorör är Those Dancing Days tjejernas benämning på Glowsticks helt enkelt. Såna som lyser, förstås.

Jo men kom till Debban Medis på fredag då! För bövelen!

Göteborg? Hur tänkte du egentligen där? Det är något som kan hålla mig vaken typ flera nätter på raken.

Puss

17 juli, 2007 15:51  
skrev Anonymous Anonym:

För bövelen, jag inbjöd till humor och käftsläng om Technorörens innehåll i samband med att du drar igång "Las Palmas" bakom skivspelaren förståss! Trodde du va med här.

Götet, ja det håller mig vaken också men jobbet lockar för mycket för att tackas nej till. Jag och Mary Kry kanske kommer förbi en svänga på fre!

Znutt

17 juli, 2007 16:23  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Du ser, jag måste läsa mina egna inlägg för att förstå saker och det kan vi inte kräva av lilla mig, väl? ;)

Jag är förtappad i denna värld och kanske lite seg efter gårdagen.

Du och Mary Kry är där, så var det bestämt tycker jag.

Förstår dig helt och hållet angående jobbet men jag har bott i den staden i ett halvår och det är en lurig stad som säger sig inte vara lika ängslig som stockhoml men jag tror/tycker det är ännu värre där. Här skäms ju iaf alla inte för sin egen ängslighet.

17 juli, 2007 16:27  
skrev Anonymous Anonym:

Självklart kan aldrig Götet vara ens hälften så bra som Hufvudstaden, därom tvista EJ de lärde. Men det duger gott max ett år. Hoppas jag. Gulp. Hur som helst ska den ångesten drickas bort också. På fredag. Pusspuss

17 juli, 2007 16:49  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

True!

Ses där då. Herreminje som min mor hade sagt.

17 juli, 2007 16:56  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg