23 augusti 2007

Ny nominering

Kristallen ska ha fest och Insider är nominerade.

TV3 har totalt tre nomineringar och två av de programmen är producerade här på Strix i Hammarby Sjöstad - Insider och Efterlyst. Två riktiga långkörare. Jag börjar om en vecka på en ny säsong av Insider och vi får väl se hur många biljetter de delar ut till den där galan. Det är inte helt självklart att de som gör programmen är bjudna har jag fått förstå från tidigare år av Kristallen.

Insiders vinstchanser? Nej du, det är inte folket som röstar och då tror jag inte att vi har en chans mot Uppdrag Granskning, Kalla Fakta och Världens modernaste land. Plus dock för Insider att programmet inte står nominerade i samma kategori som Efterlyst - programmen tog ut varandra när Aftonbladet delade ut pris i våras, samma tittare på programmen och endast en röst att lägga.

Humor är ändå att vi är nominerade i kategorin "Årets kultur och samhällsprogram". KULTUR. Tänk Insider, tänk kultur. Det finns något stort där känner jag.

Först ska vi bara veva av den här sista inspelningsveckan av Top Model och sedan kan vi återgå till att läsa förundersökningar, prata med källor och poliser, politiker och patrask och ställa till med jävelskap.

Jag tänker inte heller jobba övertid under hela hösten, punkt.

2 Kommentar/-er:

skrev Blogger gudmundson:

Det är alltid lite komiskt när arbetsnarkomaner säger att de ska lägga mer vikt vid fritid och familj.

Eller så är det tragikomiskt.

I vilket fall kan jag sätta tusen på att du kommer att jobba lika mycket som vanligt.

23 augusti, 2007 09:41  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Jag vet inte det, alltså att jag är arbetsnarkoman vet jag ju men det måste ju finnas någon rim och reson i livet också.

Annars kommer inte någon vilja leva med mig och det är viktigare än dopaminet man får genom att jobba. Dessutom pratar vi inte om att skära ner till stämpelklocka utan att försöka minimera passen på runt 18 timmar.

24 augusti, 2007 09:51  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg