20 november 2007

Bajen älskar Värnamo

Ta mig fan. En pojk från Värnamo ska få dra på sig den grönvita dressen till säsongen 2008. Freddy Söderberg heter han. Jag känner inte honom. Är man från en småstad så känner man personer som är plus minus två år - inte mer än så.


Men stort, på något vis. Senast Värnamo fick fram en stor fotbollspelare hette han Jonas Thern och regerade på mittens rike. Freddy är målspruta, må så vara att det hände i division ett södra men Oremo kom fan från trean innan han började i Gefle.


Oavsett, en riktigt etablerad anfallare vill jag också se köpas in. Just det, en målvakt också. Eller två snarare.

Mycket relevant information är att Freddy från början kommer från Bor. Bor ligger en mil från Värnamo. I Bor söp vi mycket på somrarna. Cyklade en mil och sedan söp vi. Det gör man i Bor.

8 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

På solgården allra helst.

20 november, 2007 17:09  
skrev Anonymous Anonym:

Kan vi vinna mot Lettland? Jag har ingen koll

20 november, 2007 20:38  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Kunde Bajen torska mot Brommapojkarna i en försäsongsmatch den här säsongen så ska du se att Lettland kan vinna. Annars inte.

21 november, 2007 08:20  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Ah fylla på SOlgården. Those where the dancing days!

21 november, 2007 08:20  
skrev Anonymous Anonym:

Jag är ju också hyggligt bekant med förlust mot Brommapojkarna. Jag skulle mer säga som så att kan "fotbollskännare" i kvällstidningar referera till en match med brommapojkarna som "Stockholmsderby" kan allting hända.

Tur att Spanien räddar oss.

21 november, 2007 12:11  
skrev Anonymous Anonym:

Jag är ju också hyggligt bekant med förlust mot Brommapojkarna. Jag skulle mer säga som så att kan "fotbollskännare" i kvällstidningar referera till en match med brommapojkarna som "Stockholmsderby" kan allting hända.

Tur att Spanien räddar oss.

21 november, 2007 12:11  
skrev Blogger Tim:

Jag trodde att det var i Bor man bor. Och får får får. Inte super. Och inte lamm.

22 november, 2007 08:17  
skrev Anonymous Anonym:

I bilen hem efter matcherna mot Värnamo så sa min kompis pappa alltid "i Bor bor bara borbor" just när vi passerade nämnda ort. Inte särskilt roligt för er andra men skön nostalgi för mig.

28 november, 2007 10:46  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg