16 november 2007

Insider FRA


Igår gick mitt program om FRA-lagen och övervakningslagar. 490 000 personer tittade när vi övervakade justitieminister Beatrice Ask. Det är inte kattpiss på en slot mellan 22.00-23.00.
Valdo gjorde knäcket först som handlade om ockultism på socialen.

Grattis till mig och Valdo. Grattis ni 490 000 som tittade.
Granskande program topp tre denna vecka.
1. Uppdrag Granskning 655 000 tittare
2. Insider 490 000 tittare
3. Kalla Fakta 370 000 tittare
Kommentar: UG i SVT har 100 procent penetration. KF i TV4 har 99 procent penetration. Insider i TV3 har 79 procent penetration. Räkna på det så hade Insider haft fler tittare än UG. Fast så kan man ju inte räkna, förstås.

6 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

Bra där redaktörn!
Akander

17 november, 2007 08:17  
skrev Blogger Rabbi von Sydow:

Soft! Ska jag kolla in. Råkade spela in fel på videon, Men det är avsnitt 4 väl, detta?!

17 november, 2007 16:33  
skrev Blogger Unknown:

Måste göra dig besviken men räknar du på det så slår ni inte UG. 490000*(1/0.79) ger cirka 620253.

Men det är ju en jävligt bra siffra ändå...

18 november, 2007 11:15  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Man tackar Akander, saknar ditt fagra ansikte här på jobbet. Själv har jag gått ner mig i slusket och snart är skägget uppe i en decimeter... hmm, nåja.

Rabbi: Repris ikväll sent som bara den men det stämmer att det är avsnitt fyra.

18 november, 2007 12:37  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Haha, tackar Sia. Det fanns en anledning till att jag valde bort matematik det där sista året på gymnasiet.

Fan då, aja får väl leva med att det var bästa tittningen för säsongen i alla fall.

Jag tycker det ska bli extremt intressant att se vad Kalla Fakta gör med sitt program om de inte har bättre siffror än så här under hösten, det funkar inte i längden med så "låga" siffror på ett så etablerat program. Slotten kanske ändras eller så lägger de ner som diskussionerna var för dryga året sedan.

18 november, 2007 12:49  
skrev Blogger Tim:

Lite sent (men så fångade ju jag reprisen i söndags snarare än ordinarie sändning):

Mycket mycket bra program! Hade dock gärna sett det som "huvudinslag" i ett annat istället, med mer fördjupning om ex Storbritannien osv.

Men men, man kan väl inte få allt... bra, hursomhelst!

22 november, 2007 08:19  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg