07 juni 2008

Emil - vanedrickaren

Emil firade nationaldagen igår med att göra som husse. Han gick på flaskan.

5 Kommentar/-er:

skrev Blogger Hanna HJ:

Vilken underbar hund.

07 juni, 2008 15:27  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Tack Hanna,

Han är verkligen helt underbar. 20 kilo vacker Emil som jag längtar hem till något tokigt här i Malaysia. Nu bara 20 dagar kvar tills jag får hans kyssar igen.

07 juni, 2008 15:37  
skrev Anonymous Anonym:

Sådan vovve sådan husse, eller vart det tvärtom?

Nej, skämt åsido. Såväl du Slätt som Emil är hjärtligt välkomna på ett glas eller två om ni har väggarna förbi E-tuna någon gång.

Jag ochså vill minnas att min mosters vovve, det var en svart schäfer vid namn Bella var ett riktigt fyllo. Ja, hon gillade framförallt conjack av märket Remy Martin och det säger väl mer än allt?

Hälsa hem och framförallt Emil!

Mvh Johan K

10 juni, 2008 05:10  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Tja Johan,

Sådan husse, sådan hund. Allt är mitt fel, det tar jag på mig. Kanske ska vi ta och parkera oss på en parkbänk redan när jag kommer hem och leva oss in i myten om fyllot och fyllehunden.

Förlåt Johan, men vilken Johan. Jag är så jävla dålig på att minnas initialer och sitter här och bara tänker men kommer inte på. Förlåt i förväg för detta, det är inte mitt bästa drag det ska gudarna veta.

r

10 juni, 2008 11:20  
skrev Anonymous Anonym:

Vilken Johan? Johan Kammari, men jag slutade med att skriva ut efternamnet för ca ett halvår sedan då någon annan ochså använder detta "exklusiva efternamn" inom bloggsfären. Jag vet inte om jag har att göra med en dublett, dubbelgångare eller bara någon som vill göra sig ett namn på min bekostnad.

Det var förövrigt ett tag sedan jag skrev något på din blogg så jag har full förståelse för minnesluckan.

Ok, skall kolla in de senaste posterna nu och vill passa på att önska dig välkommen hem!

/Johan K(ammari)

PS. Har du som hundägare någonsin fått frågan om Emil fått mat då en främling (icke med antydan på etnicitet givetvis) stött på er?
I sådana fall kan du säga som min granne som har tre Greyhaunds: "Nej, inte käk men däremot rikligt med brännvin och frisk luft. Och detta har jag mig aldrig hört vara en kombination som någon stupat av."

12 juni, 2008 01:58  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg