07 november 2008

Vafalls! Medelålders bloggare?

Metro gör en större special om bloggarna som gav bränsle till FRA-debatten under sommaren. Twingly satte tydligen in två av mina inlägg som två av fem mest länkade inlägg och därför intervjuades jag.

Tycker personligen att en del viktiga saker fallit bort gällande vad det var som gjorde bloggvärlden så bra i samband med FRA-debatten.

Framför allt var det fördjupningen som drev allt framåt i slutändan. Skribenter överallt fortsatte läsa regeringspropositionen tills de dunkade huvudet i tangentbordet. För min del är det vardag att läsa dokument av den här sorten i jobbet. Just den här propositionen läste jag första gången i januari 2007 om jag minns rätt. Namnet den bar var "En anpassad försvarsunderrättelseverksamhet".

Kuken, va kåta strebrarna måste bli när de sätter titlar på sina dokument på Försvarsdepartementet.

Sedan gjorde jag ett program för Insider som gick hösten 2007. Inte en jävel brydde sig då. Bloggvärlden är lika blind som den etablerade median var halvåret senare. Skit samma.

Det finns de som säger att ändringarna som gjorts bara är kosmetika, men det håller jag verkligen inte med om. Den lagen som till slut antogs (med ändringar) är en helt ny lag jämfört med den som togs i sommar.

Personligen vill jag se ett beslut på de formuleringarna som nu arbetas med innan jag säger att jag är nöjd, men de spelade ett löjligt högt spel ska ni veta - två personer framför allt.

Fan.

Skulle.

Skriva.

Kort.

Nu är man tydligen medelålders! 31 är den nya medelåldern. 50 måste då vara gravtid. Eller?

4 Kommentar/-er:

skrev Blogger Markus "LAKE" Berglund:

Var det inte Pontus Enhörning som sa att "Livet slutar vid 30!" (när han själv var närmare 50. :-D

Det var tillräckligt kort i alla fall Richard...

07 november, 2008 09:46  
skrev Anonymous Anonym:

När du fyllt 50 ska du få se att fashist regeringen höjt pensionsåldern till 87.

Tror redan det finns förslag på att man ska jobba tills man är 85.

Regeringen = Dårar

07 november, 2008 12:30  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Min morfar jobbade tills han var 90 - för att han mådde bra av att jobba och älskade sitt jobb.

Jag hoppas verkligen att jag vill jobba tills jag döden går till mötes.

Att kalla det fascism (som det stavas) är humor, tycker jag.

07 november, 2008 12:58  
skrev Blogger Söderberg:

då är det kanske dags att ändra din byline

07 november, 2008 16:43  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg