02 december 2008

Nytt jobb, ny e-post

Numera nås jag lättast via richard.slatt@svt.se

Gamla Strixadressen funkar till nyår.

I mars eller så får ni se resultatet av att Svt gjort mig till producent.

Nu kör vi!

17 Kommentar/-er:

skrev Blogger roberth:

Du passar bra på Svt utmärkt!

02 december, 2008 11:52  
skrev Blogger gudmundson:

Förbred dig på en smärre kulturkrock, Richard. Jag är övertygad om att du kommer att göra ett kanonjobb (vad än det nu är du ska göra) - men du kommer garanterat att slita ditt hår några gånger. Ser fram emot en analys, senare, av skillnaden i företagskulturer.

02 december, 2008 12:00  
skrev Anonymous Anonym:

Gratulerar till nya jobbet!

03 december, 2008 15:32  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Roberth: möllenö, söt du är!

gudmundson: Jag ska rapportera om detta, men först måste jag upptäcka dem. Ändå rätt stor skillnad på att vara en del i den stora byråkratin på nyheter och att komma in som extern producent och som det ser ut säkerligen okmmer ta in mestadels externt folk för produktionen. Men nu ska jag boka en resa, det är säkerligen krångligare än man kan tro på ett sånt här företag. Men starten är mycket hoppfull och bra folk här i Malmö är det.

Joshua: Tackar! Det här ska bli grymt roligt och folk ska få skratta i vår hoppas jag, annars har jag misslyckats kraftigt.

04 december, 2008 10:40  
skrev Anonymous Anonym:

Grattis, hoppas det märks att du börjat jobba där på (s)(v)t. ;-)

04 december, 2008 12:27  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Det ska nog inte vara några problem att vara producent för ett humorprogram, hoppas jag i alla fall inte haha.

Nej, vi har grymma människor här och som sagt så lever vi lite vid sidan om med vår redaktion - än så länge i alla fall.

Jag är inte orolig för att det ska bli varken konstigt eller svårt, bara mängder med jobb.

04 december, 2008 13:33  
skrev Anonymous Anonym:

Det öppnas tydligen hur många dörrar som helst i ankdammen om man bara arbetar för den politiskt korrekta religionen. 08:orna kliar varandras ryggar.

Min gissning är att du kommer att vara precis lika uppblåst dum i huvudet där som du har varit på Expressen eller dess plantskola Expo.

04 december, 2008 23:36  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Anonym: Du är så söt du.

Det faller dig aldrig in att arbeta hårt som en dåre faktiskt kan löna sig?

05 december, 2008 11:04  
skrev Blogger roberth:

Anonym helt rätt! Först slicka Aschberg i röven och sen det här!

05 december, 2008 15:11  
skrev Anonymous Anonym:

Vad ska en TV-man göra på en konservativ tidskrift?

11 december, 2008 00:03  
skrev Blogger Figges Blogg:

Ska du inte byta namn till Producent Slätt?

14 december, 2008 13:29  
skrev Blogger Figges Blogg:

Och så en dag i framtiden kanske Direktör Slätt!?

14 december, 2008 22:55  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Figge! Sant, men redaktör slätt var något jag kallades redan som reporter av de äldre murvlarna på sveriges radio. Redaktör var alla förr om åren på radion, från praktikant till just redaktör.

Men, titel jag vill ha: Landsfiskal! Haha Landsfiskal, det hade varit något det.

Men då måste man vara polis och det vill jag inte så därför kommer jag alltid vara en redaktör.

När ska du till Malmö, och varför mördar du din blogg? Låt den ligga kvar i alla fall.

15 december, 2008 10:26  
skrev Anonymous Anonym:

Det hördes ett eko svaga toner av en välbekant sång inifrån Stalinborgen på Gärdet:

"Last thing I remember, I was
Running for the door
I had to find the passage back
To the place I was before
relax, said the night man,
We are programmed to receive.
You can checkout any time you like,
But you can never leave!"

;-)

/Winston Smith

17 december, 2008 21:39  
skrev Anonymous Anonym:

Lycka till! E övertygad om att du lyckas kalasbra med allt du gör - som vanligt!!! Kram Andrea

21 december, 2008 22:40  
skrev Anonymous Anonym:

Jag anar en viss avundsjuka i inläggen här..hehe Hur som helst- grattis, det låter ju hur bra som helst med ditt nya jobb!

22 december, 2008 22:40  
skrev Anonymous Anonym:

Välkommen till den goda sidan.

27 december, 2008 13:21  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg