20 december 2006

Journalister och journalister

Det finns de som aldrig ger sig. De som vägrar att sluta, bara för att vägarna tycks ta slut. De finner en ny stig som ingen trampat på tidigare. Då kommer de fram till stora saker. Gellert Tamas är oumbärlig för ett humant samhälle, kanske inte som person men till sätt att vara.

Läs nu om spelet bakom kulisserna om de apatiska flyktingbarnen. Sedan ställer du dig frågan om Sverige har en human inställning till flyktingar. Även om vi nu bytt regering så finns det, precis som Tamas skriver, många frågor som borde rätas ut i Konstitutionsutskottet.

Morgan Johansson och Barbro Holmberg borde aldrig någonsin få ta beslut om utsatta människor igen som det ser ut i dag.

Lasse Wierup: När han tar semester dör kriminaljournalistiken på Dagens Nyheter. Jag gillar Lasse. Dagens artikel "Avhoppad polis bedriver sexklubb" är det stuns i.

Dagar när man får läsa både Wierup och Tamas så funderar jag på att byta tillbaka till DN, problemet är att det är för sällan dessa två glänser samtidigt.

5 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

Själv funderar jag på att börja läsa din blogg oftare.. =)

20 december, 2006 12:27  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Den dagen jag är i närheten av dessa monster som jag hänvisar till så ska jag ta till mig sådant smicker, det lär ta ett tag men glad att du läser eller åtminstone tänker läsa den lite oftare ;)

20 december, 2006 12:30  
skrev Blogger sakine:

Slätt, din länk till "kungen av kransen" går till en porrsida!!!

Skärpning! Somliga av oss arbetar i kontorslandskap.

(Jag bytte till DN & är som vanligt missnöjd).

20 december, 2006 14:32  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

hahaha, är inte det samma sak Saki? Porr = Tim? Tungt värre... ska fixa, varför ska folk byta adresser? MEH!

20 december, 2006 14:37  
skrev Anonymous Anonym:

Jag känner inte til att Sverige skulle behandla flyktingar inhumant, däremot kan man ifrågasätta hur vi behandlar asylsökande.

Och nej, det är inte bara ordmärkeri.

Alla asylsökande kan inte få stanna här, så länge som vi har reglerad invandring. Och om man vill avskaffa den reglerade invandringen är det ärligare att säga det, än att kasta skit på tjänstemän och politiker som försöker fullfölja den av riksdagen beslutade linjen. Tycker jag.

25 december, 2006 19:30  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg