12 december 2006

Risk is the sheit + Oraklet Rätt & Slätt

Bordspel är fruktansvärt underskattat. Många timmar, nätter och dygn har genom åren gått åt till strategispel som Stratego, Risk och Allied & Axis. Det har väldigt ofta inkluderat mängder med alkohol och nikotinpinnar.

Igår var det med Blogdizz! och Jonna. Det var mycket mycket trevligt ska sägas. Tre liberaler i ett rum slutar givetvis att politik står i första rummet. Uppdaterade mig på Liberala Ungdomsförbundet då Jonna fått sig en plats i styrelsen vid kongressen härom veckan. Har tidigare försökt att luska mig till vilka som fick plats i styrelsen, men tidigare har kontaktsidan för den nya styrelsen legat nere. (Nu funkar den dock).

Frida Metso som ny ordförande känns som ett säkert kort. En person, som jag uppfattar det, inte direkt är någon karriärist och som säkert kommer vara en bra röst i de sociala frågorna.

Plus att hon är rapp i käften och medial. Bra fortsättning på Malm.

Men sedan går jag nu igenom listan på ledamöterna och blir fundersam. Mycket fundersam. Det här kommer bli kaos, är min spontana tanke. Känns som en styrelse med mycket mycket nytt folk som kan dra åt vilket håll som helst. Det kan också vara jag som blivit gammal och inte längre är uppdaterad på de yngre, men det finns en del som hade gjort mig orolig om jag var ordförande.

Kanske borde jag också öppna ett betalnummer med anledning av vad jag skrev för en månad sedan om den person som nu blivit vald till förste vice ordförande. Jag är ett orakel!

"Det mest tragiska i det här: att helvete va ryggdunkar Majed säkerligen får för sitt initiativ."

Min preliminära slutsats: Slagläge för Centerns Ungdomsförbund att växa bland liberalerna.

1 Kommentar/-er:

skrev Blogger Redaktör Slätt:

Du har så mycket tankar för dig, varför lyckades du inte? Bobby! ;)

18 december, 2006 08:40  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg