21 december 2006

Olika referensramar - milt uttryckt

Rätt & Slätt:
Min vita decembermånad går ju ändå helt ok, inte mer än två utekvällar på riktigt per vecka. Fan, det spricker ju direkt vid julen, men december pågår väl egentligen bara till 23:e? Sedan är det ju jul och nyår. Bra, vi säger så.

Gustav Gelin:
Haha, undrar om en s k - normal - människa ser på en vecka med "bara" två utekvällar som en vit vecka...

Rätt & Slätt:
Det är sådana normala människor som skrämmer skiten ur mig, på riktigt.

12 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

Ah..... ALK IT!

21 december, 2006 13:01  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Det mest skrämmande med din kommentar Marla är att det går nästan att utläsa AIK, det är läskigt. Säger också en del om mig, typ.

21 december, 2006 13:03  
skrev Anonymous Anonym:

jesus. denna glorifiering av din banalitet är ju synnerligen fattig
medhållet från gelin är näppeligen förvånande, men din replik slår alla rekord:
: "det är sådana normala människor som skrämmer skiten ur mig, på riktigt".
vi är så annoooooooorlunda......fatta det svensson.....vi är så annoooooorlunda...

21 december, 2006 18:46  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Ironi har aldrig varit din starka sida eller hur?

22 december, 2006 07:56  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Förresten du anonyme. Vem säger att en sorts sätt att leva är banalt och ett annat inte? Just det ja, det var du som sa orden. För min del får folk leva exakt hur de vill, bara de inte skadar någon annan (som inte är med på det).

En del av oss lever i den perioden av våra liv där vi råkar gillar att festa en massa, det är där ute vi umgås och vi gillar skiten. Inte svårare än så, kanske var detta för mycket internhumor för att vara begriplig för dig som utomstående eller så är du en person jag känner men som inte vågar skriva ut ditt namn. Vad vet jag? Om det är så att du lever ett så kallat svenssonliv (va fan det nu är) så är det väl bara att säga grattis om du trivs med det. Mitt och många andras uteliv är nog på sitt sätt också ett svenssonliv, sedan får man barn och så ändras en del även om jag inte kan se att det skulle betyda något klassiskt hemmaliv som mina föräldrar eller dina föräldrar hade. ah, kom på ett svar till nu kom jag på. Du är 40-talist. Så ja, nu löste jag gåtan. (IRONI! Måste ju tydligen skrivas ut för en del)

22 december, 2006 08:33  
skrev Anonymous Anonym:

ironi? jösses, vilken självgodhet. snarare enfald.

22 december, 2006 10:05  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Absolut. Du är gud, jag är dum i huvudet. Vi säger så.

22 december, 2006 10:10  
skrev Blogger hrm:

Du borde hålla på GAIS istället för Hammarby.

22 december, 2006 19:46  
skrev Anonymous Anonym:

Nu blev jag förvirrad. Är inte gud och dumihuvudet synonyma? Eller kanske inte. För då vore jag också gud.

För övrigt lär det spricka redan nästa vecka. Först spelar du tydligen i Vita. Sedan gör jag det. Sedan nyår. Helvete. Det är tur att man hinner grunda med gris.

Gott jul, redaktörn.

22 december, 2006 20:31  
skrev Anonymous Anonym:

Ah. Det var tvärtom. Först du å GG. Sen jag å cykeltysken.

My bad.

Salve,

/a

27 december, 2006 10:23  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Ah precis skrot! Och du förstår ju att det spruckit sedan länge det där jag fick för mig, men har i alla fall dragit ned kraftigt på utgångarna och det känns rätt bra för kroppen och själen.

Lördag smäller vi igång, nu måste jag bara få tag på mina case som jag givetvis glömde i taxin efter en spelning på debban medis i måndags. Det var några hundra skivor det så bara hoppas man hittar dem, hade i alla fall kvar taxikvittot vilket är en bedrift så man vet vilket bolag man åkte med.

27 december, 2006 10:26  
skrev Anonymous Anonym:

Jävlar med skivorna. Jag ska sätta dit ett sånt där cepesnöre man hade till vantarna som barn på mitt case. Det borde funka.

Och än en gång: Jag är gud/dumihuvudet: Du spelar lördag. Jag redan imorgon! Värm upp, värm upp!

Sen kommer nyår också. Det blir lätt så.

Dammit,

/a

27 december, 2006 15:09  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg