26 januari 2007

Digital död, då gråter min flickvän

Min flickvän gråter när en digital drake "dör". Alltså inte lite snyft utan vi pratar hela snorpaketet de luxe. Jag älskar henne. Ville bara säga det.

14 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

Haha, ni två är ju ursweeta.

Btw, vad är en digital drake?

/Freja

26 januari, 2007 18:47  
skrev Blogger Rollx:

Då är frågan vad får Redaktör Slätt att fälla en tår ?.

28 januari, 2007 15:21  
skrev Anonymous Anonym:

så vackert!

28 januari, 2007 23:36  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

En digital drake i detta fallet hette Saphira och var en animerad drake i Eragon som vi softade oss igenom här i förra veckan på Bio. Jenny är galen i animerade saker, faktiskt mer än levande saker får jag för mig ibland.

29 januari, 2007 08:33  
skrev Blogger popmorsa.:

haha urgulligt ju. jag är likadan (förmodligen därför jag finner det UUUURgulligt)!

vi är nöjda faktiskt, med lägenheten alltså. men det är ju alltid nånting som man ba "asså vad TÄNKTE dom nu med det här?". det är fint om än lite hotellobby-stelt.

29 januari, 2007 10:07  
skrev Blogger Rollx:

Man är lite skeptisk till filmen Eragorn. Är det inte bara en form av surrogat efter ringen filmerna.

Fast visst är dom smarta, Det finns ett stort tomrum att fylla ut. Kulorna rullar säkerligen in.

Eragorn hmmm, man tänker på karaktären Aragorn. Smarta rackare :).

29 januari, 2007 10:29  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Ah Emelie, jag älskar också det sättet att reagera på. Fånigt underbart vackert på ett snörvel dräggelvis.

Skönt att höra att ni är lite nöjda i alla fall, stelheten växer bort med tiden. Min lägenhet var exakt sådan när jag flyttade in, sedan gör man sitt med den.

Rollx: De är inte dumma alls, det måste man erkänna. För min del räckte det med vetskapen om att en drake var med för att tvinga med flickvännen, tokig i drakar sedan barnsben och det hänger kvar sedan dess. Det är ju en ringen light, det måste man säga men det är smart skrivet manus och enkelt. Gott är gott och ont är ont, jag älskar sådan skit ibland. Annars vill jag mest ha det smutsigt och hejar gärna på de onda när jag kollar film, men det finns ju gånger då man avviker och går på exakt allt de där hollywoodmakarna vill tuta i en. Skönt faktiskt.

29 januari, 2007 10:44  
skrev Anonymous Anonym:

Sexister.

29 januari, 2007 17:36  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Utveckla gärna det resonemanget anonymous, för annars har jag svårt att hänga med. Men som sagt, gärna mer uttömmande.

29 januari, 2007 17:38  
skrev Anonymous Anonym:

jag förbannar den tekniska utvecklingen (nåja, jag grät ju redan till "Hitta Nemo") som gör att de ser så verkliga ut. King Kong, behöver jag nämna att jag satt och grät de tre timmar som filmen typ är, för jag visste hur filmen skulle sluta? men jag är ytterst tacksam över att det anses som urgulligt. önskar att jag kunde skylla på åldern men vid 23 år anses jag väl kanske vuxen...

30 januari, 2007 09:59  
skrev Blogger Loo:

richard! du är hopplös. det är jag med. Nu skriver vi båda om våra respektive och har inordnat oss i luddighet. men vi är FORTFARANDE kassa på att öla! asså hallå liksom ba tugg tugg! ;)

DET MÅSTE BLI BÄTTRING!

02 februari, 2007 09:20  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Sluta glo Loo! ah mon ami! Självklart ska vi öla, eftersom vi har svårt att styra upp detta så tycker jag att du föreslår en dag och så bjuder jag på öl i hemmet hos mig, 15 flak öl står och trånar efter att bli omhändertagna av trevligt folk!

Aktivitet!

02 februari, 2007 09:22  
skrev Blogger Rollx:

Redaktör Slätt. Du nämde att du gärna hejar på fulingarna i filmerna. Då skall du kika på Flyboys från 2006, finns info om den på imdb.

Skurkarna i denna rulle är Tyskarna (självklart). De Germanska piloternas elaking faktor var väldigt hög ibland :) . Tyckte även att dom var betydligt coolare än de allierade piloterna.

Om filmen var bra i sin helhet. Det får du avgöra.

02 februari, 2007 10:51  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Rollx: Den är nu given i min kommande helg kan meddelas. Även om det oftast är i ickekrigsfilmer som man hejar på bovarna, typ Heat är en sådan film där jag alltid hoppas att the bad guys ska vinna men sedan förlorar de till slut. Det stör mig alltid. Tackar stort för tipset!

02 februari, 2007 11:04  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg