24 januari 2007

Jag funkar bra med parentesar

En patetisk ursäkt för snötäcke hade lagt sig över de norra delarna av Stockholm i fredags kväll när bilen rullade in i Vallentuna för middag hos flickans plastpappa och kvinna.

Janne, som plastpappan heter, hade beräknat vår ankomst till något senare och svor lätt över att han inte hunnit tända marschallerna. I själva verket visade det sig att han planerat att ta på sig något blårandigt vidrigt tygstycke. Han smet iväg innan förrätten och drog på sig den istället.

- Se så vacker den är, utbrast han väl medveten om min avsky för laget i fråga.

- Vilken plats blev det i tabellen till slut, replikerade jag mycket nöjt.

Sedan var det igång med en fantastisk middag signerad Susanne. Vin och öl i mängder och samtal som gick höga. Janne hade hittat en ny favoritstation på radion, Radio Vallentuna. Vi andra var lätt skeptiska, inte minst Susanne. Men vi skrattade och drack rätt mycket mer.

Grannungarna kom springande med Playstation och det där Buzzspelet som lett till någtra partier nakenhet på Strixs fester. Denna gång var jag dock bättre än mot kollegorna och inga straff i form av avklädning ingick utan undertecknad kunde plocka hem två vinster, vad jag kan minnas.

Hur kvällen slutade vet ingen, det var många läppar och tungor som inte hängde med i takten av vad som krävs när man ska föra konversationer, men trevligt var det.

Jag har alltid haft en förmåga att gå mycket bra ihop med flickvänners familjer, av någon anledning har de familjerna också ofta lyckats supa ner mig till ett tillstånd jag inte ens uppnår av egen maskin en utekväll. Jag finner det märkligt, men det hänger säkerligen ihop med en portion av osäkerhet i ett nytt sammanhang även om jag aldrig är nervös.

Nästa gång super jag ner Janne och Susanne på Fernet, det är en match som endast Herr Ekman slår mig i. Jag kan misstänka att Gustav också kan ligga i linje med mig i den fighten.

6 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

Jag vet att du nekar det, men jag spöade sönder dig med min vinare på Långholmen. =)


/S

24 januari, 2007 18:50  
skrev Anonymous Anonym:

Det måste vara en bra flicka du hittat. Åtminstone lär hon vara bra fostrad, med så intelligenta vuxna förebilder. I år blir det nytt SM-guld till Stadion. =)

25 januari, 2007 21:35  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Sia: Hahaha, jag kan fortfarande se det framför mig. Borde fan publicera det där fotot från parkbänken, men jag väntar ett tag... bara så du får svettas lite till ;)

Tim: Du är en mycket sjuk människa. I din värld är väl fjortonmiljonerskillen som gillar msn hela nätterna nu på väg att bli bäst i världen för att han varit bra på fystesterna. Jag tycker ärligt synd om dig ;)

26 januari, 2007 09:18  
skrev Anonymous Anonym:

Richard: Jag är segersäker. Om du vill kan vi ta två glas, varsin vinare och sedan hinka, försten till botten vinner om båda slipper hissen.

Om du vinner får du publicera bilden på mig (vilket berodde på att AA sparkade mig i magen).

Om jag vinner lägger du upp en viss ljudfil med en viss fd förbundsordförande i LUF.

Krohna är domare. Deal?

26 januari, 2007 14:11  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Alltså det är ju lätt att vara kaxig Sia, men det lär ju inte direkt bli något målfoto. Att halsa snabbt kan vilken idiot som helst göra, det handlar om att kunna hantera fyllan i efterhand. Kom inte och snacka om att det var på grund av en spark, du var utslagen resten av den kvällen and you know it! ;)

Du shottade typ en halv vinare och sedan var du i däck. Jag säger inte att du alltid blir så full, misstänker att det måste varit en anomali den där kvällen för din del. För så full, på så lite - det går bara inte för sig.

I detta fallet omfattar det en tredje person, det gör det inte om du förlorar så du får komma på något bättre. Den ljudfilen kommer en dag vara värd hur mycket som helst när man gör intervju med en kanske framtida partiledare, kan bli ett av de roligaste inslagen vi sett efter Diskutabelt där finansminister Borg deltog.

26 januari, 2007 14:17  
skrev Anonymous Anonym:

Men Slätt, jag trodde du var segersäker? Om du vet att du vinner så kan du ju ställa upp med vilket motpris som helst, du riskerar ju inget =)

Hehe, så jag tar det där som en reträtt från tidigare påståenden om en "halvliter" med mera.

För övriga, såhär gick det till:

1. AA köpte en hel flare vin åt mig, endast åt mig. dvs EN liter.

2. Jag shottade upp den på en kvart och jag medger, jag var utslagen, men inte däckad.

3. AA ville ha en boxningmatch, vi slogs, jag vann, finns bildbevis. Sen satte jag mig på en parkpänk för att hissen var på väg upp.

4. En viss redaktör börjar vifta med sin mobilkamera framför min näsa.

30 januari, 2007 10:35  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg