25 januari 2007

Dagen före löning



I dag har ju lönen kommit, men det är alltid ett litet konststycke att lyckas bli karate utan pengar. Det är nästan som en sport när man norpar till sig gratisöl och drinkar och sedan lånar en hundring så att det räcker till två öl på Riche. Allt löser sig i samma sekund som klockan slår midnatt, plötsligt är det nästan obegränsat med pengar. Jag tror jag gillar båda delarna, gårdagskvällen var superb!

Karin Ström firade debutalbumet på Riche och live tror jag att jag gillar det ännu bättre, älskar när rösten är på väg att spricka men den bara dallrar. Dallrar som Yello från ett state prison i amerika. Jag älskar faktiskt skiten.

Sedan rundan Annakhan, Teatron och till sist Spy Bar. Det var en mycket mycket bra kväll och vid ett tillfälle dansade jag på en barstol utan att bli utkastad. Se där, en läxa för alla vakter. Bilden säger nog allt. Tack Kringlan för förevigandet av denna stund. Hittar faktiskt bara ett minus på hela kvällen, there´s something fucking rotten med rören vid baren på Annakhan. Alltså bokstavligt talat.

Uppdatering 26/1: East, herregud vi var på East också. Då var det klart att det kanske blev lite väl mycket denna kväll, kanske var utslängningen från Spy också helt befogad. Jag lutar numera åt det.

13 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

så det är RÖREN som stinker där..? trodde att det var någons rör, so to speak..
jag tycker annars att ett stort minus borde vara att din tjej inte följde med...

25 januari, 2007 15:59  
skrev Anonymous Anonym:

Åh, jag som hade sett fram mot Karin's partaj. Jag låg hemma med någon form av kräksjuka istället.
Fuck!!

25 januari, 2007 16:49  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Japp, det är avloppet det fick vi bekräftat igår. Först trodde vi också att någons mycket vidriga röv läckte.

Japp, mycket stort minus att inte Jenny var med men hon var tvungen att jobba igår natt så det var därför. Annars skiljs vi inte åt så lätt.

25 januari, 2007 18:22  
skrev Anonymous Anonym:

sno åt sig gratisöl och drinkar och låna pengar i väntan på tolvslaget? Vem gör sånt?
Vad hände med lönevakan egentligen? man lägger väl in kortet i baren och hoppas att pengarna faktiskt finns där vid betalning framåt tretiden..
Jakob

25 januari, 2007 19:22  
skrev Blogger Jonathan Leman:

tjaba slätt!

En grej som är lite djärv är att lägga sitt kort i baren och sen beställa in massa dryck och kanske tillochmed mat kvällen innan löning när man är helt pank. Sedan efter 00.00 kan man betala.

Jag kallar det lönevaka, skön sekulär högtid som återkommer varje månad

25 januari, 2007 19:26  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Jakob och Jonathan:
Detta är givetvis att föredra, men binder också fast en vid en krog och det hade inte gått så bra i detta fallet då vi ramlade runt i stockholmsnatten. Hade jag lagt in kortet på Riche så hade jag varit bunden där ju, vilket alltid är trevligt men då hade jag varit utan mina vänner som drog vidare.

Annars är vaka något jag brukar idka varje gång jag får en chans. Detta forum är ju som UR för vuxna försupna människor, älskar skiten.

26 januari, 2007 09:16  
skrev Blogger CiNEZiLLA:

Härliga tider, dagen innan lön! För en massans år sen fanns ju lilla krypinnet Trap Bar (eller var det Trash Bar?) och på nedervåningen hade de fortfarande en sån där gammal manuell kortdragare med slipp-och-skriva-kråka. Då fanns det ju ingen möjlighet att veta hur jävla mycket men trashade över kontot med. Gissa vilken våning man hängde på dagarna innan lön och körde med sin geniala lösning.

26 januari, 2007 09:33  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Ja, samma sak med taxibilar en gång i tiden ju. Innan de införde magnetläsare och man visste att oavsett hur pank man var och hur sent det var så kom man alltid hem med hjälp av de där manuella dragarna. Those where the days.

26 januari, 2007 09:47  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Enligt uppgift har GG lämnat en kommentar här, men kära broder den finns inte att hitta någonstans i mitt system. Den är helt lost helt enkelt bara så du vet.

Ta hand om Bäckan och dig själv på efterfesten som tydligen pågår.

26 januari, 2007 10:37  
skrev Blogger LEWANDER:

Slätt och Jonathan:

Ni har naturligtvis rätt, det finns en fara med detta vad gäller exklusiva beställningar (det är ju ändå löning), samt det faktum att man är bunden till ett ställe. Men jag måste nog hålla en tunna på Lönevaka med Jonathan som det mest effektiva bränslet den 24. Alltså man kan ju inte dricka slattar och låna pengar och dylikt den 24 före tolvslaget? Man får hålla sig på ett ställe helt enkelt. Sekulär högtid? Tack Jonathan.

26 januari, 2007 16:29  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Grejen är ju ändå att det nästan alltid finns någon gratisdricka i form av smygläsning, release eller annan tillställning typ vilken dag som helst. Den måste lokaliseras först, är det som det var i onsdags så hade jag varit där oavsett om det var den 26:e eller 24:e, det vill säga en release man verkligen vill gå på.

Sedan blev det att börja bli kreativ, en i sällskapet började plocka ut öl i förskott på nästa dj-spelning på ett ställe och sedan är man rätt skön i skallen av allt och då är hon plötsligt natt och i mitt fall kan jag lita på att pengarna verkligen är där 00:01. Annars är ju lösningen lättare typ 23:e om man redan har slut med pengar, då om någon gång lämnar man kortet i baren och stannar där tills man blivit helt wasted och så hämtar man kortet två dagar senare och ber om ursäkt. Funkar också.

26 januari, 2007 16:33  
skrev Blogger Eric Goesta Rosén:

Någon kommer att göra succé med en Stockholmsk motsvarighet till den där sidan som samlar alla New Yorks gratisnöjen. Any day now. Var jag inte så ininorden lat skulle jag göra det själv.

26 januari, 2007 20:57  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Den sidan hade utan tvivel fått en jävla massa trafik. Gustav tycker jag får implementera detta i Djungeltrumman på allvar.

29 januari, 2007 08:32  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg