09 januari 2007

Sup mindre - knulla mer!

Bloggvärlden har sina tider för enkäter och utmaningar, nytt år betyder en sådan tid och jag har ignorerat de flesta men kommer det från grymma Gustav så gör jag givetvis ett undantag.

Vilken frisyr började du året i och vilken slutar du i?
Det började med skinnskallekort och slutade med någon förvirrad sak som var precis i fasen mellan att kunna göra något med det och att inte ha något annat val än att dra på mössan och skratta åt det. Jag har återgått till den senare fasen och släpper fram håret i april, typ.

Vilken av Stockholms stadsdelar tyckte du mest om?
Först hade jag behövt min vän Terje som skulle få dra upp riktlinjerna för vad som är Stockholm, men nu kör jag min egen definition och då blir det de södra förorterna - för evigt.

Och sämst?
På många sätt är Vasastan obehaglig.

Vilka såg dig gråta?
Inte en käft. Uppvuxen med bruksmentaliteten att man inte gråter om man inte satt sågklingan i benet och är en mil från närmsta hus. Samtidigt måste dieseln vara slut i traktorn.

Rättelse: Efter påpekande från Marla så drar jag mig till minnes att jag borde tänka mer innan jag säger saker. Jag grät öppet inför Magnus Nilsson på TV3, Jason Meredith producent Strix och några till på sista inspelningsdagen av Carl Jans Änglar.

Vilka såg dig lyckligast?
Jenny, Gustav, Fredrik x 2, Johan och en hög andra givetvis.

Vilka böcker gillade du?
Jag garvade mig igenom The Game av Neil Strauss och undrade om någon jävel gick på de billiga tricken.

Jag grät mig igenom Stieg Larssons Flickan som lekte med elden och saknade honom oerhört. Saknade rökrummet på Expo på nattetid när han satt och skrev boken och jag samtidigt satt och slet med Sverigedemokraterna från insidan.

Tokimponerades av en del texter i Olyckligt kär i ingen speciell av Fredrik Virtanen. De långa ångestladdade texterna är jobbiga och han bjuder på det.

Pervers? Anna Bässén på Expressen gav oss alla perversioner i en bok. Dendrofili är fortfarande favoritperversionen. & jag skrattar fortfarande högt när jag tänker på utfrågningen av Anna i Studio Virtanen.

Asch, det var en massa till men inget som satte några djupa djupa spår - tydligen.

Vilka tidningar?
Äger en prenumeration på Offside (den måste jag förnya) och en på Neo (får se om den förnyas men det gör jag minst lika mycket för att den behövs). Sedan är det alla de där Nöjesguiden, Bon, Pause, Uncut, Rodeo, Odd at large och ja, ni fattar. Ängsliga människor som skriver för andra ängsliga. Jobbrelaterat blev det The Economist, The Guardian, NY Times, massa nazitidningar, absurda mängder bloggar och forum.

Vilken yrkesgrupp umgicks du mest med?
Journalister, politiker, PR-folk, DJ:s, konstnärer. Plus de som inte har någon annan kategori än Hammarby, vilket är det finaste.

Vad hade du för självbild?
Alltid för storslagen, medveten om det och ändå utan att bry mig.

Vad hände med Sthlm?
Huvva, som de skulle sagt i Skellefteå. Det var mycket, väldigt mycket. Plötsligt fanns det ett femställe för icke-stekare på Stureplan. Berns hade varit saknat visade det sig när lemmeltåget gick från Riche till East till Spy Bar. I övrigt, inte som vanligt men ni förstår.

Vem var din bästa vän?
Rhoddan, Daniel & Jocke, Marcus, Chris & Marcus och så nya grymma Gustav.

Vad har förändrats med dig om man jämför med andra år?
Jag slutade bry mig. Inte om livet, men bland annat om andras bild av mig själv. Jag bryr mig garanterat nu också om det, men på ett mycket mer avslappnat vis.

Fem saker som jag önskar eller vet om kommer hända 2007:
1. Jenny har slagit sig in i mitt liv och även om vi gnabbas om politik så är hon det bästa. Hon ska stanna och stå ut med ett borgarpack som jag, helt enkelt.

2. Att jag behåller hälsan.

3. Att jag har en lugnare vår 2007 än den 2006 i form av festande. Jag vet att det bara är att göra, men det är ju så mycket roligt folk ute som man alltid vill träffa.

4. Att jag får chansen att göra den där boken som jag har gjort synopsis på.

5. Citerar mitt nyårs-SMS: 2007 super vi mindre och knullar mer. Vi säger så!

Ingen behöver, men alla får ta till sig att skriva en sådan här lista. Preskriptionstiden är ett år, det vill säga att om ett år behöver du inte stå för det du skrev så det är bara att börja om från början 2008. Lovely.

8 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

En utläning som gillar brajen? Och de mytomspunna södra förorterna? Nä dra mig baklänges!

09 januari, 2007 11:46  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Chockad va? ;)

De södra förorterna handlar om en svunnen tid av kraft och domineras av en vacker stadsplanering. Hägersten, Fruängen, Kransen, Årsta. Finare blir det inte.

Leksand i hockey? HATA Leksand.

09 januari, 2007 11:50  
skrev Anonymous Anonym:

För en gångs skull har du så jävla rätt. South burbs 'til I drop.

09 januari, 2007 13:02  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Ait Tim! Jag tycker det är roligt att länken som jag har på bloggen till din gamla blogg nu för tiden går till en porrsajt, jag vägrar byta adress.

09 januari, 2007 13:04  
skrev Anonymous Anonym:

Nä-nä! Jag har hört att du bölade inför folk till finalen av Carl-Jans Änglar.

10 januari, 2007 11:36  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Fucking right! Jag har inget minne, den saken är helt klar. Då bölade, korrigering på g.

10 januari, 2007 11:39  
skrev Anonymous Anonym:

Enligt din egen "krönika" grät du också när du läste Stieg Larssons bok. En liten miss, herr redaktörn...

10 januari, 2007 22:09  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

JJ: Men här handlade om att någon också måste ha sett det. Bruksmentaliteten gäller när andra är runt om en, annars är det helt ok att gråta. För sig själv är det ju dessutom lite kristet pryglande att sitta ensam och gråta.

11 januari, 2007 08:33  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg