11 januari 2007

Lugn i Hammarbyland

Jag räknar Max som förlorad, det låter onekligen så på Thom Åhlund i Fan TVs 08 Fotboll. Men inget bläck har smetats ut på något kontrakt så tills dess håller jag andan. En gång i tiden kunde jag göra runt 60 meter under vattnet, jag är rädd att min syreupptagningsförmåga försämrats sedan den tiden så låt löjliga säsongen vara över snart.

Bajen ligger i startgroparna inför försäsongen som börjar på måndag. En veckas löpning misstänker jag som sedan följs upp av träningslägret i Los Angeles. Ingen annan klubb har de förutsättningarna i Allsvenskan så Charlie Davies får nog en bra första tid i klubben. Men sedan börjar det, den allsvenska försäsongen som är längst i världen. Idel löpningar i ett jävligt kallt Stockholm, om nu inte den där globala uppvärmningen hänger kvar även i februari. Då får lilla collegepojken nog sig en chock. Därför skrattar jag häcken av mig när jag läser detta på officiella:

Därefter börjar utlandsäventyret på allvar för den unge talangen med klassisk svensk försäsongsträning.

0 Kommentar/-er:

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg