20 februari 2007

Fler borde röka

Vart tar de vägen?
Rökringarna jag blåser varje natt.
Vad gör de?
Dessa cirklar i blått och vitt.
Varför kommer de som i en ström?
Det verkar som om det var en dröm.
Varför bleknar de bort?
Ur den spöklika paraden.

Fritt översatt, det låter ännu tuffare på engelska men jag är lat och orkar inte hitta texten. Nästan ett under att inte fler röker när man tänker efter.

5 Kommentar/-er:

skrev Blogger Eric Goesta Rosén:

Usch, jag såg Thank you for smoking, för andra gången, igår. Det var första gången jag såg den med svensk text och översättaren borde kölhalas. Det var så många gissade ord och fel att rättshaveristen inom mig fick spel.

Men låten är fin. Som fan. Jag har den på mina blandskivor men hittar liksom aldrig rätt tillfälle att spela den ute.

20 februari, 2007 15:58  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

hahaha, jag med! helt underbar och tack gode gud för att man kan stänga av subtitles. Pianobarklubb, då kommer du undan med den. Då vinner du till och med som fan.

20 februari, 2007 16:07  
skrev Anonymous Anonym:

Här kommer lite intressanta fakta:

Tänkte sticka in lite snyggt- Visste du om att du per definition är rikskändis nuförtiden?

Du är nämligen med på wikipedia.org, och inte bara det, du är den andra träffen man får på google då man söker på slätt, och det är minsjäl inte illa med tanke på att slätt också är ett ord som borde förekomma betydligt oftare!

Nu ska du inte tro att jag har gjort ngn sorts granskning av dig och googlat efter skandaler, jag försökte bara hitta din blogg ;)

Må väl
MVH
/Christian Tallhamn

22 februari, 2007 06:41  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

haha trevligt att se dig Christian här! Det var ett litet tag sedan, skulle man kunna uttrycka det som.

Tvåa på google är ju lätt tungt, det måste erkännas men wikipedia misstänker jag är någon illasinnad själ som gillar att uppdatera info om vad jag gör och har gjort. Fast ser själv att det är en del de missat att skriva in, men det kommer de förr eller senare på.

Hoppas att allt är bra med dig!
R

22 februari, 2007 09:45  
skrev Anonymous Anonym:

...brajj.

26 februari, 2007 16:53  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg