18 juli 2007

Utan kröken blir ingen politiker

I alla fall inte i ungdomsår. Luf har något alkoholförbud tydligen i Almedalen. Får mig att undra va fan de gör där i så fall. Präktiga överkuckun Drushammar verkar inte förstå det där med frihet och ansvar. Tror han på fullaste allvar att någon bryr sig om att en ungdomspolitiker legat ner på en efterfest?

Patetik.

Mina vänner Fredrik R. Krohnman och Jonathan Leman skriver vettigt i Dagens Media om medborgarjournalistik.

Själv tycker jag att vi måste ha mer varumärkesdeklarering av journalister. Som det är nu tror ju vanligt folk säkert att killen Romin som gjort "Globaliseringsdokumentärerna" är neutral. Det är jävla vänsterpropaganda som aldrig borde ha släppts igenom kontrollen på TV-kåken.

Hade det varit tydligt att det var vänsterorienterat från redaktionens sida hade jag inte haft några som helst problem med det. Nu verkar folk på riktigt tro att globaliseringen gjort fler fattiga i Kina. Det spelar ingen roll att det går att visa på att de som lever på svältnivå var många fler innan globalisernigen slog igenom på allvar i öst. Jag vet att jag nu kommer få höra från släkt och vänner att "det hörde jag på tv" och där går det inte vinna några debatter.

Kolla in programmet ikväll och ge mig "fakta" från det så ska jag slå sönder det duktigt. Själv ska jag se Hammarby hemma och bli full. För kärlekens skull. Fast hon är i Danmark.

0 Kommentar/-er:

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg